طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های اردبیل اجرا می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از اجرای طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های سطح استان خبر داد.

نادر تقی‌زاده در گفتگو با اردبیل رسا، اظهار کرد:  طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های استان اردبیل به منظور افزایش تولید و بهره‌وری و با همکاری ستاد فرمان حضرت امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۷۱ کارشناس و ۱۴۵ همکار ستادی استانی و شهرستانی تلاش می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه جهت اجرا ۷۶ هزار و ۸۰۰ لیتر بذر مال در بین مراکز و شرکت‌های تولید بذر رسمی توزیع شده است، تصریح کرد: تابه‌حال میزان ۱۵ هزار لیتر مصرف شده و ۳۷۵۰ تن بذر مال شده است.

تقی‌زاده ادامه داد: از سطح ابلاغی ۳۲۰ هزار هکتار میزان ۲۸ هزار و ۶۸۱ هکتار عقد قرارداد در سامانه دیمزار در ۱۱ شهرستان، ۶۱ دهستان، ۲۷۹ روستا با ۲ هزار و ۳۸۳ کشاورز ثبت شده است که در بین ۲۱ استان رتبه اول را استان اردبیل به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: برای پروژه‌های مهم، طرح برنامه‌های لازم از جمله حفظ بقایای گیاهی در سطح ۳۱۱۶ هکتار، کشت عمود بر شیب در سطح ۱۴۳۹ هکتار، تبدیل آیش زرد به سبز در سطح ۱۰۶۴ هکتار و کشت مستقیم در سطح ۱۰۳۰ هکتار انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد: در بحث جذب ادوات از تعداد ۵۶ دستگاه تخصیصی ۵۲ پرونده به بانک ملی معرفی و تعداد ۴۱پرونده تکمیل و آماده پرداخت تسهیلات است که تسهیلات تعداد ۱۴ دستگاه ادوات به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال پرداخت شده و ۵ دستگاه تحویل زارعین شده است.

تقی‌زاده افزود: در بحث بازسازی و نوسازی کمباین ۱۴۱ دستگاه برای استان تخصیص یافته که جلساتی در این خصوص برگزار و با کمباین‌سازی هم هماهنگ شده و در حال تشکیل پرونده و معرفی به بانک هستیم.

انتهای پیام/