عودت 957 ميليون ريال وجه کلاهبرداري شده به حساب مالباخته اردبیلی

فرمانده انتظامي استان از عودت 957 ميليون ريال وجه کلاهبرداري شده به حساب مالباخته با اقدام به موقع کارشناسان پليس فتا خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، سردار “جواد تقوي” در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در پي تماس تلفني شهروندي با مرکز امداد و فوريت هاي سايبري پليس فتا و اعلام اين موضوع  که با ورود به لينک دريافتي با موضوع شکواييه ثنا به تلفن همراه و وارد کردن اطلاعات کارت بانکي، مبلغ 957 ميليون ريال از حساب بانکي ام برداشت شده؛ بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي با بيان اينکه 957 ميليون ريال مبلغ برداشت شده به صورت غيرمجاز، جهت خريد کالا از يکي از سايت هاي فضاي مجازي استفاده شده بود؛  افزود: با اقدام به موقع کارشناسان پليس فتا خريد انجام شده لغو و با هماهنگي قضائي مبلغ به حساب مالباخته عودت داده شد.

فرمانده انتظامي استان اردبيل با اشاره به قدرداني مالباخته از اقدام به موقع پليس در عودت مبلغ  کلاهبرداري شده گفت: شهروندان از ورود به لينک پيامک هاي  دريافتي از شماره هاي شخصي و يا شماره هاي ناشناس اجتناب ؛ تا از اين طريق فرصت ارتکاب جرم از مجرمان سايبري سلب شود.

سردار تقوي تاکيد کرد: براي هيچ يک از خدمات  سامانه ثنا و يا سهام عدالت پيامک ابلاغي  با شمارهاي شخصي و يا از طريق شبکه هاي اجتماعي  فرستاده نمي شود و تنها از مرجع رسمي و قانوني با سرشماره هاي adliran  و پنجره ملي خدمات دولت هوشمند صورت مي گيرد؛  لذا تاکيد مي‌شود شهروندان از  ورود به لينک پيامک هاي ارسالي با سرشماره هاي مختلف جداً خودداري کنند.