مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در اردبیل خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر رجبی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در محل اداره کل ارشاد اسلامی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر که در سطح کشور در حال برگزاری است، با نام «تجسم هنر» همزمان با سایر استان‌های کشور در اردبیل برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ۴۵ اثر تجسمی از ۱۰ هنرمند منتخب استان در مجتمع فرهنگی هنری فدک در نگارخانه قوام‌الدین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: افتتاحیه این نمایشگاه در ۱۱ بهمن ماه ساعت ۱۶ با حضور هنرمندان و جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی هنری فدک برگزار خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال با شکوه و با عظمت در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: این رویداد در ۳۱ استان کشور فیلم‌های منتخب اکران می‌شود.

وی افزود: در استان اردبیل نیز ۱۶ فیلم از فیلم‌های منتخب جشنواره در ۲ سینمای انقلاب و قدس از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ بهمن در ۳ سانس اکران می‌شود.

رجبی در ادامه اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سعی بر این دارد تا در کنار اکران فیلم ها، میزگرد و نشستی برگزار کند و منتقدان و صاحب نظران نقد بنویسند و منتشر کنند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان جهت خرید بلیط می‌توانند به سایت‌های اینترنتی معتبر سینما تیکت، گیشه هفت، آی تیکت، ایران تیکت مراجعه کنند.

 

دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران برگزار می‌شود

وی با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای مرزداران گفت: به مناسبت دهه فجر، دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران با مرکزیت شهرستان بیله‌سوار از ۱۹ تا ۲۱ بهمن برگزار خواهد شد.

رجبی افزود: به دلیل نقش تاریخی شهرستان بیله‌سوار در دفاع از مرزهای ایران در جنگ‌های ایران و روس در شهریور ۱۳۲۰، دومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران در این شهرستان با عنوان جشنواره مرزداری و مرزبانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه ۴۹ اثر صحنه‌ای و خیابانی به این جشنواره ارسال شده است، افزود: از بین این ۴۹ اثر ۷ اثر صحنه‌ای و ۵ اثر خیابانی به مدت سه روز اجرا خواهد شد و اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری و استانی در بیله‌سوار برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره استان‌های مرزی اردبیل، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی و قزوین شرکت کردند.

رجبی در ادامه به برگزاری جشنواره شعر فجر اشاره کرد و گفت: جشنواره شعر فجر با حضور شاعران شاخص استانی در مجتمع فرهنگی هنری فدک ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار خواهد شد و در این جشنواره اختتامیه جشنواره شعر بال در بال ملائک که بیش از ۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود نیز برگزار می‌شود.