ايمن سازي جاده‌ها و قانونمندي رانندگان، ياريگر پليس در ارتقاء امنيت سفر

رئيس پليس راه استان اردبیل با تاکيد بر اينکه در وقوع حوادث رانندگي عامل انساني، خودرو و جاده تاثيرگذار است؛ گفت: ايمن سازي جاده ها و قانونمندي رانندگان، ياريگر پليس در ارتقاء ايمني و امنيت سفر و عامل مهم بازدارنده در وقوع حوادث رانندگي و تصادفات است.

به گزارش اردبیل رسا، سرهنگ ” وحيد عليپور” در گفت و گو با اردبیل رسا به اجراي هدفمند رزمايش ترافيکي نوروز 1403 با حضور مسئولانه و متعهدانه ماموران پليس راه اشاره کرد و اظهار داشت: پليس در رزمايش ترافيکي نوروز 1403 اهدافي مهم را دنبال مي کند و آن آرامش مسافران نوروزي در جاده ها،  ارتقاء امنيت عبور و مرور، پيشگيري از حوادث رانندگي و تصادفات و افزايش انضباط ترافيکي  است.

وي با بيان اينکه در تحقق اين اهداف قانونمندي رانندگان و ايمن بودن جاده ها از اهميت ويژه اي برخوردار است؛ افزود:  ارتقاء ايمني جاده ها و قانونمندي رانندگان، ياريگر پليس در ارتقاء ايمني و امنيت سفر و عامل مهم بازدارنده در وقوع حوادث رانندگي و تصادفات است.

رئيس پليس راه استان اردبيل  با تاکيد بر اينکه در وقوع حوادث رانندگي عامل انساني، خودرو و جاده تاثيرگذار است؛ گفت: شرايط جاده ها و محورهاي مواصلاتي استان اردبيل ايجاب مي کند که مسئولان امر خصوصا” حوزه امورات عمراني بيش از پيش در حوزه ايمن سازي جاده ها احساس مسئوليت داشته و شرايط امني را به لحاظ جاده اي براي رانندگان فراهم کنند.

وي با اشاره به جاذبه هاي گردشگري و توريست پذير بودن استان اردبيل، بر ضرورت توسعه بزرگراه ها و ايمن سازي جاده ها تاکيد کرد و بيان داشت: با لحاظ اينکه استان اردبيل جزو استان هاي کم برخوردار از بزرگراه و آزاد راه است؛ مي طلبد در اين حوزه مسئولان امر بيش از  پيش پاي کار بوده و اقدامات شايسته و هدفمندي انجام تا بيش از پيش در حوزه کنترل و کاهش حوادث رانندگي و تصادفات اقدام گردد.

سرهنگ علپيور اردبيل را جزو 5 استان برتر در سطح کشور به لحاظ حضور مسافران و گردشگران در ايام نوروز 1402 مستند به آمار ستاد خدمات سفر معرفي کرد و گفت: بايد با همگامي، همدلي ، هم افزايي، مسئوليت پذيري، پرهيز از فرافکني و عدم زير سوال بردن اقدامات و فعاليت هاي مخلصانه پليس  و تعهد و تعامل بين سازمان ها و ادارات شرايطي را فراهم کنيم تا مسافران و گردشگران لحظات آرام و شادي را در استان اردبيل سپري کنند.

وي علت عمده وقوع حوادث رانندگي و تصادفات را عدم توجه کافي به جلو و انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و گفت: پليس همواره بر رانندگي قانونمند و اجتناب از ارتکاب تخلفات حادثه ساز تاکيد داشته و دارد.

سرهنگ عليپور در خاتمه بر اين نکته مهم که ماموران پليس راه در ايام نوروز 1403 شبانه روز در خدمت امنيت ترافيکي مسافران و ميهمانان نوروزي و مردم ولايي استان اردبيل هستند؛ تاکيد و خاطر نشان کرد: برابر مستندات و گزارش هاي تهيه شده، مسافران و ميهمانان نوروزي از عملکرد ماموران پليس راه رضايت داشته و حضور پليس در جاده ها را مايه دلگرمي و آرامش خود مي دانند./