مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

۸۰ درصد حوادث فوتی ناشی از کار اردبیل در بخش ساختمان است

بهروز رحیم زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۵ هزار ۸۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در سطح استان صورت گرفته، اظهار کرد بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی و پر خطر در اردبیل تشدید می‌شود.

بهروز رحیم زاده،  در گفتگو با اردبیل رسا با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ۵ هزار ۸۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در سطح استان صورت گرفته، اظهار کرد: ۸۰ درصد حوادث فوتی ناشی از کار در ۶ ماهه نخست سال در بخش ساختمان بوده است و بازرسان کار استان باید بازرسی در کارگاه‌های ساختمانی را در اولویت قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: ۵۰ درصد از کل حوادث ناشی از کار نیز در بخش ساختمان‌ها به وقوع پیوسته است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد پرونده‌های سخت و زیان آور در نیمه‌ی اول سال جاری گفت: ۹۵۳ فقره بدوی و ۹۳ فقره تجدید نظر در ۳۶ جلسه کمیته بدوی و ۵ جلسه کمیته تجدید نظر رسیدگی شده است.

رحیم زاده افزود: اقدامات این اداره کل شامل بازرسی از کارگاه‌ها، ارائه آموزش و سایر پیگیری‌ها به تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بروز حوادث ناشی از کار موثر باشد و لازم است کارفرمایان و کارگران و سایر دستگاه‌های وظیفه مدار نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی کار تلاش بیشتری کنند./