مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

۲ تن چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل کشف شد

استاندار اردبیل با بیان این‌که در هفته گذشته ۱۵میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس‌جمهور به تونل دوم حیران تخصیص یافت، بر تلاش برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه جهت رفع گره‌های ترافیکی تأکید کرد.

به گزارش اردبیل رسا، محمود قلی‌زاده روز شنبه به ایرنا گفت: با اقدام به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان اردبیل و با همکاری عوامل نیروی انتظامی  کامیون  حامل  ۲ تن چوب آلات  قاچاق جنگلی در جاده مغان  به اردبیل توقیف  و محموله به اداره کل منتقل شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به متجاوزین عرصه ملی و منابع طبیعی هشدار داد و گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های ملی استان حضور داشته و با همکاری دستگاه قضایی  و نیروی انتظامی با متجاوزین به عرصه‌های ملی استان و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی برخورد قاطع خواهند کرد.
وی افزود: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

قلی زاده از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب اراضی ملی و قاچاق فرآورده‌ها ی جنگلی مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/