مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل عنوان کرد:

نقش محوری صنایع کوچک در توسعه صادرات کشور

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: صنایع کوچک با قابلیت و توانمندی ویژه خود توانسته است ظرفیت بسیار مناسبی را در توسعه صادرات غیرنفتی کشور ایجاد کند.

به گزارش اردبیل رسا، هاشم علایی در جریان بازدید از چند واحد تولیدی، اظهار داشت: صنایع کوچک به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی، نقشی مهم و اساسی در ایجاد اشتغال و خلق درآمد دارند که حمایت از این نوع صنایع، منجر به افزایش صادرات کشور خواهد شد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی صادرات، افزود: 16 درصد از صادرات کشور و بیش از ۹۰ درصد از صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک و متوسط است که این آمار در استان اردبیل به بیش از 98 درصد افزایش پیدا می‌کند.

علایی ادامه داد: حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل شرکت‌هاي مديريت صادرات، کنسرسيوم‌هاي صادراتي و خوشه‌های صنعتی، از جمله برنامه‌های راهبردی این شرکت برای تسهیل و توسعه صادرات در استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: صاحبان صنايع کوچک و متوسط شناخت کافي از بازاريابي و صادرات ندارند. بنابراين در قالب شرکت‌هاي مديريت صادرات و کنسرسيوم‌ها به صادرات این واحدهای تولیدی کمک می‌شود.

علایی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌های انجام شده شاهد تشکیل سه کنسرسیوم صادراتی فرش دستبافت، پلاستیک و لبنیات و دو شرکت‌ مديريت صادرات در استان اردبیل هستیم تا ضمن برطرف کردن مشکلات، شاهد افزایش صادرات واحدهای تولیدی به کشورهای هدف باشیم.

وی ضمن اعلام آمادگی این شرکت برای افزایش شرکت‌های مدیریت صادرات در استان، ابراز داشت: دارا بودن مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، ظرفیت بسیار مناسبی را برای توسعه صادرات استان اردبیل فراهم کرده است که باید تلاش شود از این ظرفیت مهم به نحو مطلوبی استفاده شود.

 

انتهای پیام/