کارشناس ترافیک:

مشکل اساسی ترافیک شهر اردبیل رفتارهای ترافیکی مردم است

کارشناس ترافیک گفت: ترافیک شهر اردبیل ناشی از مسائل سازه‌ای و هندسی معابر نیست بلکه مشکل اساسی رفتارهای ترافیکی مردم است.

به گزارش اردبیل رسا، وحید میرمحمدی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: ترافیک شهر اردبیل ناشی از مسائل سازه‌ای و هندسی معابر نیست بلکه مشکل اساسی رفتارهای ترافیکی مردم است.

میرمحمدی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار وانت‌بار میوه‌فروش در معابر شهری استان اردبیل اظهار کرد: وانت‌بارها بخش زیادی از فضای پارک و رفت و آمد سایر خودروها را اشغال می‌کنند و در کنار محل توقف آنها خودروهای مشتریان لاجرم برای خرید مجبور به توقف در خیابان هستند، گاه با بی‌ملاحظگی و توقف در باند دوم خیابان بدون توجه به حقوق سایر شهروندان موجب راه‌بندان و ایجاد ترافیک می‌شوند.

وی بیان کرد: وانت‌بارها و نیسان‌های پراکنده در نقاط مختلف اردبیل نه تنها سیمای شهری را جلوه‌ای نامناسب بخشیده‌اند، بلکه با توقف مورب در خیابان‌ها و معابر عمومی به یکی از معضلات مهم شهری تبدیل و باعث سلب آرامش شهروندان شده‌اند.

این کارشناس ترافیک با تقدیر از تلاش شهرداری در ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش، اضافه کرد: این ساماندهی باید خیلی سال‌ها قبل از این انجام می‌شد چرا که تبعات اجتماعی این اقدام آن موقع بسیار کمتر از الان بود.

میرمحمدی ادامه داد: امیدواریم شهرداری اردبیل با در نظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در شهر اردبیل اقدام کرده و این مشکل را به صورت ریشه‌ای و برای همیشه برطرف کند./ایرنا