رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل:

مرکز مدیریت راه‌های اردبیل رتبه اول کشور را کسب کرد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مرکز مدیریت راه‌های این استان بر اساس ارزیابی عملکرد سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش اردبیل رسا و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، امید نسیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل مسئولیت مدیریت سامانه‌های تردد شمار، ثبت تخلفات عبور و مرور، دوربین‌های نظارت تصویری، توزین حین حرکت، پاسخگویی شبانه‌روزی به سامانه ۱۴۱ و ثبت سوانح و وقایع را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت ناوگان راهداری و تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر (وی ام اس) نیز از وظایف کارشناسان این مرکز است، افزود: عدم قطعی و فعال بودن مستمر سامانه‌ها، بازدیدهای بصری و نگهداری و پشتیبانی به‌موقع، تهیه گزارش‌های تحلیلی از سامانه‌ها و همچنین عملکرد بهینه و دقت بالا در ثبت اطلاعات از جمله دلایل موفقیت مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای در سال‌های اخیر اضافه کرد: افزایش جابه‌جایی و بهره‌وری، کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی و امنیت، روان‌سازی ترافیک، بهبود عملکرد، اصلاح روش‌ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل‌ونقل جاده‌ای، کاهش مصرف انرژی و افزایش شاخص‌های زیست محیطی از جمله مزیت‌های هوشمند کردن جاده‌ها است.

نسیمی، ارائه گزارش‌های تردد در مبادی ورود و خروج استان، ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط وسایط نقلیه عبوری و ارسال آن به پلیس راهور ناجا، شناسایی وسایط نقلیه سنگین باری دارای اضافه تناژ، ارایه هشدارهای و پیام‌های ایمنی، ترافیکی و جوی از طریق تابلوهای پیام متغیر و اطلاع رسانی وضعیت ترافیکی و شرایط جوی محورهای مواصلاتی استان از طریق سامانه ۱۴۱ را از دیگر اقدامات مرکز مدیریت راه‌های استان عنوان کرد.

وی پاسخگویی به شکایات مردمی و مشکلات جاده‌ای مشاهده شده در حوزه‌های حمل‌ونقل و راهداری، ثبت سوانح و حوادث جاده‌ای و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان و اعزام گشت‌های راهداری تا خاتمه عملیات را از دیگر فعالیت‌های این مرکز ذکر کرد و گفت: از سال ۸۸ به بعد بخش قابل ملاحظه‌ای از راه‌های ارتباطی استان به سامانه‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعال بودن ۱۸۶ سامانه هوشمند در محورهای مواصلاتی استان، ادامه داد: هم‌اکنون ۷۴ سامانه تردد شمار برخط، ۴۱ دوربین نظارت تصویری، ۶۶ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، ۲ سامانه توزین حین حرکت (WIM)  و سه تابلوی پیام متغییر در جاده‌های استان اردبیل فعال است.

نسیمی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و یا با شماره تلفن ۳۳۷۴۵۹۰۲ مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تماس گرفته و از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

 

انتهای پیام/