اسماعیلی:

مردم روستاهای موران گرمی و انگوت آب برای نوشیدن ندارند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: صدای العطش مردم روستاهای موران گرمی و انگوت بلند است مردم آب برای نوشیدن ندارند.

به گزارش اردبیل رسا، ولی اسماعیلی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق  میان دستور خود خطاب به وزیر کشاورزی تاکید کرد: علیرغم سیل های ویرانگر در گرمی و انگونت متاسفانه تاکنون خسارت های کشاورزان و باغداران پرداخت نشده است که در حال حاضر با ۸۵ درصد کاهش خرید گندم رکود در بازار حاکم است که از امور مالیاتی نیز می خواهیم نسبت به تقسیط و بخشودگی مالیاتی بازاریان و اصناف اقدام نماید.وزیر محترم کشاورزی اگر به قول خود عمل نکنید و به داد کشاورزان نرسید و امهال وام چند درصد کشاورزان پرداخت نشود،قطعا از ابزار نظارتی خود استفاده خواهم کرد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تذکر به  وزیر  نیرو تصریح کرد: صدای العطش مردم روستاهای موران گرمی و انگوت بلند است مردم آب برای نوشیدن ندارند و حتی تانکرهای آب رسان کافی هم در اختیار فرمانداران قرار ندارد، در صورتی که با اندک اعتبار و تخصیص می توان مشکلات آب شرب منطقه را با مدیریت بهینه برطرف کرد. ضمن تشکر از دستورات اخیر وزیر راه و شهرسازی اما باید بپذیریم که تبعیض در تخصیص اعتبارات شمال استان را رنج می‍‌دهد پروژه های اصلی یا راکد هستند یا لاک پشتی کار می‌شوند، از جمله راه آهن مغان یا راه اردبیل به مغان که به قتلگاه معروف است و یا جاده ترانزیتی و اصلی گرمی به بیله سوار که راکد مانده است. همه باید بدانیم سرچم و راه آهن اردبیل استان اردبیل فقط شهر اردبیل نیست و پروژه های هم هستندکه تمام بودجه ها را ببلعند، از رئیس جمهور محترم میخواهم در روند افتتاح بزرگترین سد خاکی شمال غرب یعنی سد عمارت تعجیل نماید و تخصیص آب شرب برای شهرستان گرمی و بخش موران و پایاب کشاورزی برای شهرستان انگوت از خطوط قرمز مردم منطقه است که اجازه عبور از این خط قرمز را به احدی نخواهیم داد.

رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اردبیل و وجود اراضی بلامعارض و ملی و مراتع بیش از ۱۲۰۰ هکتار در گرمی می طلبد در راستای توسعه متوازن به سرعت در این منطقه اجرا گردد که در غیر این صورت با مهاجرت بی رویه از شهرستانهای گرمی و انگوت شاهد خالی شدن مرزها خواهیم بود. که این یک تهدید اجتماعی و امنیتی را در آینده رقم خواهد زد. که البته باید از تلاش مسئولین نسبت به شروع مقدمات به نام کردن این اراضی به نام مناطق آزاد اردبیل تشکر کنم./