مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری اردبیل منصوب شد

اسحق رسولی در حکمی از سوی رئیس مرکز پژوهش های مجلس به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری اردبیل منصوب شد.

به گزارش اردبیل رسا، صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی، نخبگان و پژوهشگران، با حکم رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اسحق رسولی به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری اردبیل منصوب شد.

در ادامه احکام اعضای اندیشکده حکمرانی و قانون‌گذاری به اعضای اندیشکده استان اردبیل اعطا شد.

در راستای تحقق عملی و کارآمد رویکردهای تحولی مجلس یازدهم، اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی گردید و به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است.

بر همین اساس دستورالعمل حاضر با پیشبینی نیازها و تدوین رویکردهای لازم، سازوکار اجرایی راه اندازی شبکه اندیشکده‌های حکمرانی را فراهم می‌آورد.

این شبکه متشکل از نخبگان، دانشگاهیان و خبرگان اجرایی واجد شرایط هر استان به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده که با مدیریت غیر متمرکز و استقرار در مراکز استانی، بر اساس دستورالعمل ابلاغی، اهداف مدنظر را محقق می‌کنند./