رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

رویداد تانا در استان اردبیل برگزار می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از برگزاری رویداد تانا با حضور و مشارکت دانشگاههای استان، دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی و صنعت، صندوق های حمایتی استانی و ملی، فناوران، سرمایه گذاران و متولیان اکوسیستم نوآوری استان خبر داد.

یوسف عباسپور در گفتگو با خبرنگار اردبیل رسا از برگزاری رویداد مهم تانا(توسعه اکوسیستم نوآوری استان ها) در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک با حضور و مشارکت دانشگاههای استان، دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی و صنعت، صندوق های حمایتی استانی و ملی، فناوران، سرمایه گذاران و متولیان اکوسیستم نوآوری استان خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل به اهمیت رویداد تانا که در جهت رشد و توسعه اکوسیستم نوآوری استان می باشد اشاره کرد و گفت: رویداد تانا که یک گفتمان جدید در جهت حل مسائل صنایع استان با روش های عملیاتی و رفع نیازها و چالش های آنها از صنعت تا فناوری می باشد با حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان ها و با همت و برنامه ریزی پارک های علم و فناوری در استان ها اجرا می شود.

عباسپور ادامه داد و افزود: هدف از برگزاری رویداد تانا ترویج و تبیین گفتمان دانش بنیان بر پایه فناوری و رشد و تقویت اکوسیستم نوآوری استان ها با ایجاد پیوند میان صاحبان مساله و صاحبان فکر در قالب مشارکت جدی و کارشناسی تخصصی و حقوقی با نظارت پارک علم و فناوری استان اردبیل می باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: تاکنون در راستای برگزاری رویداد تانا بیش از ۱۳۰پروپوزال از طرف شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برای حل ۱۸۰ مشکلات و چالش های احصا شده از دستگاههای اجرایی و صنایع بخش خصوصی ارائه شده که بعد از بررسی تیم کارشناسی و تخصصی ۷۰ پروپوزال جهت عملیاتی کردن انتخاب گردید. که در روز رویداد علاوه بر ارائه منجر به قرارداد کاری خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اضافه کرد: برای منتخبین این رویداد حمایت های قانونی از جمله اعطای تسهیلات دو میلیارد ریالی برای صاحبان تقاضا در جهت رفع نیازهای فناورانه و همچنین اعطای تسهیلات تشویقی یک میلیارد ریالی برای نمونه سازی طرح منتخب در نظر گرفته شده است.‌

 

انتهای پیام/