جشنواره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزان عشایری استان برگزار شد 

جشنواره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزان عشایری استان به میزبانی منطقه اصلاندوز مغان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اردبیل رسا، قبل از ظهر روز پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه مرحله استانی جشنواره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزان عشایری استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و دانش‌آموزان منتخب مناطق هشتگانه عشایری استان در بخش بران شهرستان اصلاندوز برگزار شد.

در این مراسم تیم‌های مناطق پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی، انگوت، جعفرآباد، ارشق و خلخال در دو گروه دختران و پسران به انجام بازی‌های بومی محلی پرداختند و از دانش‌آموزان، عوامل برگزاری جشنواره، داوران، سرپرستان و مربیان تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی با هدف احیای سنت‌ها و فرهنگ غنی عشایری استان و با مشارکت 160 نفر از دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه برگزار شد.

وی افزود: مرحله آموزشگاهی این جشنواره در آبان ماه سال گذشته و مرحله منطقه‌ای در بهمن‌ماه سال گذشته و همزمان با دهه فجر برگزار شده بود و تیم‌های برتر در مرحله استانی حضور یافتند.

کلام‌‌اله صفری ادامه داد: تیم‌های برگزیده مرحله استانی در اردوی سراسری دانش‌آموزان عشایری سراسر کشور حضور یافته و با دانش‌آموزان عشایری سایر استان‌های کشور به رقابت می‌پردازند.

به گزارش ایسنا اجرای سرود توسط دانش‌آموزان، شعرخوانی و موسیقی سنتی عاشیق از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

انتهای پیام/