استاندار اردبیل:

بیمارستان نجف‌زاده اردبیل تکمیل می‌شود

استاندار اردبیل گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده حداقل ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف در سال جاری برای پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل تزریق خواهد شد.

به گزارش اردبیل رسا، سیدحامد عاملی ظهر چهارشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی بیمارستان نجف‌زاده با بیان اینکه تکمیل این بیمارستان در اولویت کاری قرار دارد، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده حداقل ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف در سال جاری برای پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی اردبیل در حوزه سلامت گفت: بیمارستان آموزشی نجف‌زاده اردبیل با همراهی مجمع خیران سلامت و بهداشت استان اردبیل در ۴۳ هزار متر مربع زمین در حال احداث بوده که در حال حاضر ۲ طبقه سازه فلزی بیمارستان نجف‌زاده نصب شده و تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه به ۸ طبقه افزایش یابد و تا سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل به مرحله دیوارچینی برسد.

استاندار اردبیل تزریق اعتبارات برای تکمیل و ارتقای زیرساخت‌های استان اردبیل را گامی ضروری برای پیشرفت استان ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف به پروژه بیمارستان نجف‌زاده تزریق شد و از محل ماده ۵۶ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تخصیص یافته که پرداخت این اعتبار به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

عاملی ادامه داد: فضای آموزشی بخش بهداشت و درمان احداث شده در استان اردبیل حدود ۲۰ هزار متر مربع است که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست احداث، ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز به این فضاها افزوده شده و مجموع فضاهای آموزش بخش بهداشت و درمان استان به ۳۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اختصاص پزشکان متخصص و فوق تخصص، تجهیزات درمانی و پرستار بر اساس تخت بیمارستانی است، با بهره‌برداری از بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی نجف‌زاده اردبیل، بخش قابل توجهی از کمبودهای درمانی رفع خواهد شد./