مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل:

بهره‌برداری از ۹ بنای تاریخی اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از انتشار آگهی مزایده واگذاری بهره‌برداری از ۹ بنای تاریخی این استان از سوی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران ظهار کرد: این بناها به صورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت ، احیا ، نگهداری و واگذاری حق استفاده و بهره‌برداری برای مدت معین واگذار می‌شود و واگذاری بهره‌برداری این بناها به بخش خصوصی از راه‌های احیا، حفظ و صیانت از این بناها و فرصت خوبی برای فعالان بخش خصوصی است.

وی افزود: در آگهی مزایده ۶ بنای تاریخی از شهر اردبیل ، ۲ بنای تاریخی از مشگین‌شهر و یک بنای تاریخی از شهرستان نیر قید شده و شامل حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده، خانه شریعت، خانه مبشری، خانه آصف و خانه خادم باشی در شهر اردبیل ، کاروانسرای صائین در شهرستان نیر و کهنه قلعه و قانلی بولاغ در شهرستان مشگین‌شهر است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل درباره چگونگی شرکت بخش خصوصی در این مزایده گفت: این آگهی مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) قابل دسترسی است و مهلت زمان دریافت اسناد مزایده تا ۶ آبان ماه و مهلت تسلیم پیشنهادات تا ۲۰ آبان ماه می‌باشد.

 

انتهای پیام/