دیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبرداد:

کمک ۹۲۰ میلیونی خیرین اردبیلی به پویش هلال رحمت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در ماه مبارک رمضان امسال خیرین این استان ۹ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برای اجرای طرح پویش "هلال رحمت" کمک کردند.

به گزارش اردبیل رسا، حمید قویدل روز دوشنبه در جلسه هیات رئیسه هلال احمر استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: با این میزان کمک یکهزار و ۵۰۷ بسته معیشتی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شد.

وی نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری و داوطلبی در تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های کم‌برخوردار شهری و روستایی را از اهداف اجرای پویش هلال رحمت ذکر کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین به اجرای موفق طرح زمستانه هلال احمر اردبیل اشاره کرد و افزود: امدادگران هلال احمر روزانه ۱۵۰ نفر روز عملیات امداد را در مناطق مختلف استان انجام دادند ، تمام شعب در آماده‌باش بود و تیم‌های واکنش سریع هم فعال بودند.

قویدل به کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و  در عین حال گفت: در تعطیلات نوروز امسال آمار فوتی‌ها سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: امدادگران هلال احمر استان در تعطیلات عید به هزار و ۸۳۶ مسافر در راه مانده در شرایط سخت برف و کولاک جاده‌های استان امدادرسانی کردند.در این مدت به ۹۶ مصدوم کمک شد و به ۱۷۸ نفر مسافر نیز در پایگاه‌های هلال احمر استان اسکان داده شد.

وی افزود: استقبال از برنامه‌های بخش جوانان هلال احمر استان در ۱۱ پست پرشور بود ، ۲ گروه سحاب نیز فعال بودند و در قالب برنامه‌های آن به ۲ هزار و ۴۳۱ نفر امدادرسانی شد. ضمن اینکه در پایگاه‌های جوانان هلال احمر استان فضایی برای دوستداران کودک ایجاد و هزار و ۷۲۴ کودک با برنامه های جذاب سرگرم شدند.

 

انتهای پیام/