کلاهبرداری ۷ میلیاردی به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که در پوشش سرمایه گذاری و سود دهی از طریق ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری ازشهروندان می کرد، خبرداد.

به گزارش اردبیل رسا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: با مراجعه فردی به هويت معلوم و تعداد 23 نفر ديگر از همشهريان مبنی بر کلاهبردار 7 میلیاردی به بهانه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال با وعده سود چند برابری ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی بیان داشت: متهم با جلب اعتماد شکات به آنان وعده وعيدهاي سود چند برابري مبلغ سرمايه گذاري را داده، که برخي از شکات توسط وي مورد احراز هويت قرار گرفته اند و برخي ديگر توسط افراد آشنا به امورات صرافي هاي آنلاين احراز هويت شده اند.

این مقام مسئول ادامه داد :متهم با کد معرف حساب صرافي خود اقدام به ثبت نام شکات نموده و اطلاعات حساب شکات نيز دست متهم قرار گرفته تا کارهاي تبديل پول و واريزي ها را شخصاً انجام دهد.

سرهنگ علی قهرمان طالع اظهار داشت: طي بررسي هاي فني و اوليه به عمل آمده مشخص گرديد متهم با دعوت از مالباختگان به خانه خود در سطح روستا مرزی، اقدام به سخنراني و جلب اعتماد آنان در خصوص سرمايه گذاري در حوزه ارزديجيتال مي نمايد و با شگردهاي خاص خود مبالغي از هرکدام بابت خريد ارز ديجيتال دريافت نموده و نويد سود چند برابري را به آنها مي دهد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: با عنايت به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی و بررسي‌هاي اوليه مستندات دیجیتالی ارائه شده و انجام اقدامات تخصصي، فرد مورد نظر شناسایی شد که متهم بدواً با کتمان موضوع سعي در گمراه نمودن پليس و اخلال در روند رسيدگي به پرونده و کشف حقيقت را داشت که پس از ارائه مستندات ديجيتالي، شواهد و قرائن متقن لب به اعتراف گشوده و نسبت به ارتکاب بزه انتسابي اعتراف نمود.

این مقام مسئول بیان داشت: در ادامه رسيدگي کليه حساب هاي بانکي و صرافي هاي داخلي ، اموال و دارايي ها متهم توقيف گرديد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به شهروندان هشدار داد: شهروندان از تبلیغاتی با عناوین دریافت سود میلیاردی در معامله ارز دیجیتال ، استخراج بدون دستگاه، درآمد میلیونی از استخراج بیت کوین و اجاره دستگاه های استخراج، اجتناب کنند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام انتظامي گفت: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق شماره تماس 096380 و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

 

انتهای پیام/