مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

کاشت بیش از ۷۰ هزار قلمه توت در مغان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کاشت ۷۵۰۰۰ قلمه توت در نهالستان مغان خبرداد.

محمود قلی زاده در گفتگو با اردبیل رسا، اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بمنظور تولید نهال توت با هدف احیای صنعت نوغانداری و ابریشم برابر ظرفیت اعلام شده برای استان اردبیل ۷۵۰۰۰ قلمه توت در نهالستان مغان کشت شد.

وی افزود: اجرای این عملیات در واقع بخشی از برنامه توسعه پوشش گیاهی و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور است.

قلی زاده با بیان اینکه استان اردبیل با تنوع اقلیمی و سه ناحیه رویشی و با وجود ایستگاه تولید بذر و نهال مغان ،کندرق خلخال و فندقلوی نمین ظرفیت خوبی در جهت اجرایی نمودن طرحی مردمی کاشت یک میلیارد درخت را دارد گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه پوشش درختی و توسعه فضای سبز کشور برای بهره گیری و استفاده از ظرفیت و پتانسیل های صنایع، مجمع خیرین و شرکت های پیشرو در جهت حمایت از تولید نهال انجام می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سهم استان اردبیل را درطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال در کشور تولید و کاشت چهل میلیون اصله عنوان کرد که با مشارکت خیرین و مردم و با همکاری دستگاههای اجرایی استان عملیاتی می‌شود.

 

انتهای پیام/