پیشرفت ۵۰ درصدی در احداث تونل دوم حیران
به گزارش اردبیل رسا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، علی یوسفزاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید هیات حسابرسی دیوان محاسبات استان از پروژه احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین اظهار کرد: اخیراً به منظور تسریع در روند اجرایی پروژه، انجام ادامه عملیات به پیمانکار جدید واگذار شده است بهطوریکه در طول ۴۱۰ متر از داخل تونل اصلاح مقطع و رگلاژ کف تونل اجرا و در طول۱۲۰متر اجرای عملیات بتن ریزی فونداسیون قسمت پاشنههای دو طرف تونل و عایقهای حفاظتی به طول۱۵۰متر داخل تونل نصب شده و عملیات لاینینگ داخل تونل در روز های آتی آغاز خواهد شد.
وی به اهمیت احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین اشاره کرد و گفت: محور اردبیل آستارا یکی از راههای شریانی پرتردد استان محسوب میشود که تونل حیران در این محور گلوگاه اتصال استان اردبیل به تهران و استانهای شمالی و شرقی کشور است.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : به منظور کاهش بار ترافیکی و از طرفی با توجه به توریستی بودن منطقه و به تبع آن ازدحام ترافیک بیش از حد در این محور، تونل موجود در مسیر جوابگوی ترافیک عبوری نیست و موجب راهبندان شدید بهویژه در ایام تعطیل، افزایش هزینههای سوخت و اتلاف زمان را به دنبال دارد. لذا احداث لاین دوم این تونل موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در این محور خواهد شد.
یوسف زاده به موقعیت مکانی پروژه اشاره کرد و گفت: این طرح از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع شده و با ۷۳۰ متر طول تونل به همراه احداث راههای اتصالی طرفین، این پروژه در مجموع بهطول ۲.۷ کیلومتر خواهد بود.
گفتنی است؛ در این بازدید که مدیر حسابرسی امور زیر بنایی به همراه کارشناس فنی دیوان محاسبات و ذیحساب اداره کل راه و شهرسازی استان حضور داشتند، مسائل و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اهمیت این تونل در رفع مشکلات متعدد ترافیکی در ایام تعطیلات ، بر تسریع در تکمیل آن تاکید شد.
طرح احداث تونل دوم حیران و راههای طرفین در استان اردبیل، شهرستان نمین و محل گردنه حیران واقع شده که عملیات اجرایی تونل شمالی محور اردبیل – آستارا و مسیر اتصال به وضعیت موجود به منظور کاهش بار ترافیکی تونل موجود طراحی شده است./
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0