رییس سازمان نظام پزشکی اردبیل:

پزشکان ایران از لحاظ علمی و ارائه خدمات حرف اول را در منطقه می‌زنند

رییس سازمان نظام پزشکی اردبیل گفت: پزشکان کشور از لحاظ سطح علمی، کیفیت و کمیت ارائه خدمات پزشکی حرف اول را در منطقه می‌زنند با این حال جامعه پزشکان با مشکلات و ناملایماتی روبه‌رو هستند؛ متاسفانه عدم توجه به نرخ‌گذاری متناسب با قیمت تمام شده و تورم موجب نارسایی‌هایی می‌شود ولی جامعه پزشکی با حداکثر تلاش اجازه نداده‌اند که این عوامل از کیفیت خدمات بکاهد.

به گزارش پایگاه خبری اردبیل رسا، منصور جعفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش نگران‌کننده آمار مهاجرت پزشکان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه پزشکی افزایش روزافزون مهاجرت پزشکان رشته‌های مختلف پزشکی است که آمار مربوط به افزایش مهاجرت پزشکان در کشور نگران‌کننده است.

وی افزود: متاسفانه عوامل متعددی باعث شده تا پزشکانی که با میلیارد‌ها تومان سرمایه کشور آموزش دیده و تربیت شده‌اند تمایل به حضور در کشور‌های همسایه داشته و جذب این کشورها شوند.

رییس سازمان نظام پزشکی اردبیل تصریح کرد: پزشکان کشور از لحاظ سطح علمی، کیفیت و کمیت ارائه خدمات پزشکی حرف اول را در منطقه می‌زنند با این حال جامعه پزشکان با مشکلات و ناملایماتی روبه‌رو هستند؛ متاسفانه عدم توجه به نرخ‌گذاری متناسب با قیمت تمام شده و تورم موجب نارسایی‌هایی می‌شود ولی جامعه پزشکی با حداکثر تلاش اجازه نداده‌اند که این عوامل از کیفیت خدمات بکاهد.

رییس سازمان نظام پزشکی اردبیل با بیان اینکه در اوایل انقلاب تعداد پزشکان متخصص مستقر در اردبیل کمتر از تعداد انگشت‌های دست بود بیان کرد: امروز ۹۹۳ نفر پزشک عمومی، ۲۹۵ نفر دندان‌پزشک عمومی، ۶۰ نفر دندان‌پزشک متخصص، ۲۱۱ نفر داروساز و ۹۵۰ نفر کارشناس مامایی در اردبیل حضور دارد که در مقایسه با گذشته چشم‌گیر است.

جعفری کوتاهی سازمان‌های بیمه‌ای در ارائه تعهدات را یادآور شد و گفت: این موضوع باعث شده تا برخی اختلافات در هزینه درمان ایجاد شود که نیازمند بازنگری در قوانین میان ارائه دهنده و گیرنده خدمات و میزان پوشش خدمات است.

انتهای پیام/آ