رئیس کل دادگستری استان اردبیل خبرداد:

ورود جدی دستگاه قضا برای شناسایی مجرمان حرفه‌ای

رئیس کل دادگستری استان اردبیل وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع در مقابله با این افراد دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

به گزارش اردبیل رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین کثیرلو  رئیس کل دادگستری استان  در جلسه ستاد استانی و شهرستانی کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار که با حضور دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مدیران و مسئولان نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در محل ساختمان مرکزی دادگستری استان اردبیل برگزار شد، با اشاره به وضعیت مطلوب استان اردبیل از حیث ثبات امنیت، از همکاری و هماهنگی خوب مجموعه‌های قضایی و انتظامی و امنیتی در برقراری این امنیت قدردانی کرده و خواستار تداوم تعاملات و هم افزایی‌ها برای رضایتمندی بیشتر شهروندان از برقراری آرامش و امنیت در استان شد.

وی با اشاره به لزوم بروز رسانی سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار، وجود بانک اطلاعاتی جامع از مجرمان حرفه ای را عامل موثر در اقدام به موقع دانست و افزود: این اطلاعات موجب پیش‌بینی و واکنش سریع مراجع قضایی و انتظامی شده و از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

حجت  الاسلام کثیرلو  در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی خاطرنشان کرد: متأسفانه محیط افسار گسیخته فضای مجازی بستری برای جولان برخی از اراذل و اوباش شده و از طریق آن قدرت نمایی می‌کنند و این امر ایجاب می کند تا رصدهای منظم و دقیق تری بر فضای مجازی صورت گیرد و با مجرمان در این عرصه نیز مطابق با قانون و مقررات قاطعانه برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: هرچند نظارت بر ضابطین جزوه وظایف ذاتی دستگاه قضایی است اما از سوی دیگر نظرات کارشناسی و دقیق و صحیح ضابطین ملاک عمل در بسیاری از محاکم قضایی است و این همکاری و هماهنگی در صدور آرای متقن و عادلانه در محاکم بسیار تأثیرگزار است.

همچنین در این جلسه سرهنگ تقوی فرمانده انتظامی استان نیز از حمایت های قضایی دستگاه قضایی استان از اقدامات قانونی نیروی انتظامی در ایجاد و توسعه امنیت و عدالت در استان قدردانی نموده و استمرار این حمایت های قانونی را موجب ثبات امنیت و آرامش در جامعه و به تبع آن موجب کسب رضایتمندی عمومی مردم ذکر کرد.

انتهای پیام/آ