هدف‌گذاری برای افزایش ۳۰درصدی ارزش صادرات استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه در افق پیش رو افزایش ۳۰درصدی ارزش صادرات استان هدف‌گذاری شده است، گفت: محور توسعه واحدهای صنعتی استان اردبیل، تولید محصولات صادرات‌محور است.

به گزارش اردبیل رسا،  یاسر عبداللهی عابد در آیین تکریم و معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: استان اردبیل در هر ۳ عرصه صنعت، معدن و تجارت دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است از جمله در عرصه تجارت که ۱۱۲ اتحادیه و ۵۴هزار واحد صنفی با اشتغال ۱۳۴هزار نفر در استان فعال هستند و حجم عظیمی از اشتغال و رونق اقتصادی را رقم زده‌اند.

وی افزود: در افق پیش رو افزایش ۳۰درصدی ارزش صادرات استان اردبیل هدف‌گذاری شده و محور توسعه واحدهای صنعتی نیز تولید محصولات صادرات‌محور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه ظرفیت ذخایر معدنی استان بی‌نظیر و دارای ارزش افزوده بالا است، ادامه داد: با تأکید استاندار اردبیل، موضوعات مرتبط با ۶ محدوده معدنی استان از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پیگیری می‌شود.

تداوم حمایت‌ها از ۱۱۶ واحد تولیدی احیاشده استان اردبیل

عبداللهی عابد بیان کرد: در حوزه صنعت، با هدف تحقق شعار سال در زمینه رشد تولید، شناسایی قوانین مخل کسب‌وکار در دستور کار قرار گرفته و ما شاهد بهبود مستمر در فضای کسب‌و‌کار استان اردبیل هستیم.

وی تصریح کرد: آنچه که در رشد تولید نقش مهمی دارد، تأمین منابع مالی است که در استان اردبیل نیز با همکاری بانک‌های عامل، پرداخت تسهیلات بانکی جز اولویت‌های اصلی قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای احیای واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال، گفت: ۱۱۶ واحد تولیدی که با حمایت ستاد تسهیل تولید استان اردبیل به چرخه تولید و اشتغال بازگشته‌اند، همچنان مورد حمایت واقعی خواهند بود.

گفتنی است؛ در این مراسم که محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسؤولان و نمایندگان بخش خصوصی نیز حضور داشتند، ضمن تقدیر از تلاش‌های رامین صادقی، مسعود ایرانی به‌عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معرفی شد./