بمناسبت هفته دولت؛

نخستین ایستگاه هواشناسی اصلاندوز به بهره برداری رسید

مناسبت هفته دولت و طی مراسمی، نخستین ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی و هواشناسی شهرستان اصلاندوز مغان با حضور مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش اردبیل رسا و به نقل روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، این پروژه در راستای احداث و توسعه شبکه ایستگاههای هواشناسی در سطح استان، از محل اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای استانی و ملی سال 1400 در مدت کمتر از یک سال احداث و بهره برداری گردید.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: پارامترهای هواشناسی یکی از مهم‌ترین عناصر تاثیرگذار بر روند کشاورزی هر منطقه است و اطلاع از وضعیت باد، بارش و تغییرات دمایی برای کشاورزان مهم می باشد. چرا که نقش بسیار مهمی در عملیات کشاورزی دارد و الگوی کشت با توجه به پارامترهای هواشناسی هر منطقه تعیین می گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه اصلاندوز مغان سال گذشته تبدیل به شهرستان گردید و این منطقه از قطب های کشاورزی ، باغبانی و گردشگری استان می باشد، اداره کل هواشناسی استان اردبیل در راستای خدمت رسانی شایسته به اهالی شریف این شهرستان احداث ایستگاه تمام خودکار اقلیم شناسی را در اولیت کاری خود قرار داده و خوشبختانه این ایستگاه در کمتر از یکسال احداث و تجهیزگردید.

محمدی گفت: با عملیاتی شدن این ایستگاه، امکان اندازه گیری، ثبت و گزارش پارامترهای سمت و سرعت باد، دما، رطوبت و بارش شهرستان اصلاندوز بصورت ۲۴ ساعته فراهم گردید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود، از این پس گزارش وضعیت هوا ، هشدار ها و پیش بینی های هواشناسی و توصیه های هواشناسی کشاورزی شهرستان اصلاندوز به صورت مداوم از بستر های رسانه ای و صدا و سیما در اختیار مردم شریف این منطقه قرار خواهد گرفت و همچنین ارایه اطلاعات هواشناسی برای کاربران بخش های مختلف فراهم خواهد شد.

فرماندار شهرستان اصلاندوز نیز با تشکر از مجموعه هواشناسی استان و ابراز خرسندی از بهره برداری نخستین ایستگاه هواشناسی و اقلیم شناسی این شهرستان افزود با توجه به نقش بی بدیل پیش بینی های هواشناسی در زندگی و کسب و کار مردم منطقه، ارائه گزارش روزانه هواشناسی این شهرستان گام بسیار اساسی در راستای توسعه منطقه و پیش گیری از خسارت به جان و مال مردم در حوادث و رخداد های جوی مانند طوفان یا سیل خواهد بود.

 

انتهای پیام/آ