مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل خبرداد:

مقاوم‌سازی ۶۴ درصد مسکن روستایی در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۶۴ درصد از واحدهای مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است در حالی‌که میانگین کشوری در این خصوص ۵۰ درصد است.

به گزارش اردبیل رسا، حامد کیخسروی در نشست خبری بمناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام (ره)، اظهار کرد: بنياد مسكن انقلاب اسلامی در تاريخ ۲۱ فروردين سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي‌ايران به منظور تأمين مسكن محرومان ومتولي توسعه و عمران روستاهاي كشور و ساخت واحدهاي مسكوني شهرها در چارچوب سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت جمهوري اسلامي‌ايران تشكيل شد.

وی افزود: منظومه‌های روستایی در اردبیل در حال اجرا است که با هدف «مهار تورم و رشد تولید» در روستاها انجام می‌شود.

وی توسعه یکپارچه و هماهنگ روستاها را در این طرح یادآور شد و تصریح کرد: ارتباط بین زنجیره تولید و مصرف و توانمندسازی مناطق روستایی با تکیه بر محصولات روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در شاهرود ۳۴ روستا، در هیر، اسلام‌آباد پارس‌آباد، کوثر و قصابه مشگین‌شهر این منظومه‌ها انجام می‌شود و قرار است از محل تبصره ۱۶ اعتباراتی به این بخش اختصاص یابد.

کیخسروی اجرای طرح هادی در تمام روستاهای استان اردبیل را یادآور شد و افزود: در حال حاضر تمام طرح‌های هادی در روستاهای استان اردبیل به روز است و هر ۱۰ سال یک بار این طرح‌ها بازنگری می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روستاهای موئیل، انار مشگین‌شهر و اندبیل خلخال با قرار گرفتن در ردیف روستاهای هدف گرشگری بررسی شده و در سال‌های آینده به تعداد این روستاها افزوده خواهد شد.

۶۴ درصد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در اردبیل وجود دارد، اضافه کرد: ۶۴ درصد این روستاها مقاوم‌سازی شده است.

کیخسروی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۵۵ واحد مسکن روستایی برای مقاوم‌سازی ابلاغ شده که تمام آنها برای بازسازی و مقاوم‌سازی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۵۰ درصد از این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امیدواریم تمام سهمیه استان را که بیش از چهار هزار واحد است با همراهی ۹ بانک عامل به سرانجام برسانیم.

کیخسروی مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی و بازسازی مساکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود پنج درصد به متقاضیان ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به تفاهمنامه‌های مشترک بنیاد مسکن با نهادهای حمایتی تصریح کرد: ۱۰۶ واحد مسکن ۲ معلول و ۶۴۰ واحد برای خانوارهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان ساخته و تحویل شده است‌.

 

انتهای پیام/