نماینده گرمی و انگوت:

ما کلیپ نمی سازیم بلکه ما درد مردم را به دوش می کشیم و فریاد می زنیم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما کلیپ نمی سازیم، ما درد مردمی را به دوش می کشیم و فریاد می زنیم که در زمان خود، از جان، جوانی و خون خود گذشتند. ما کلیپ نمی سازیم و اساسا احتیاجی به آن نداریم اما صدای رسای ملت در خانه ملت خواهیم ماند و صدای بازنشستگان در مجلس، کارگران مظلوم، معلمان، معلولان و محرومان باقی خواهیم ماند و درد آنها را فریاد خواهیم زد.

به گزارش اردبیل رسا، ولی اسماعیلی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، 20 آذر ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه ما نمایندگان ملت باید هر روز به خود یادآوری کنیم که مردم برای هر صندلی که ما نمایندگان و مدیران بر آن نشسته ایم، یک کربلا تقدیم انقلاب کرده است، گفت: باید یادمان باشد که هر لحظه این روزها سال خواهد شد و نباید کاری کنیم که شرمنده خون شهدا شویم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه جریانی به دنبال آن است که دوقطبی و افراط ایجاد کند، اظهار داشت: این جریان مخالف جریان انقلاب در راستای فرایند تعیین شده از سوی امام(ره) و رهبری بوده و در جهت منحرف کردن انقلاب اسلامی از مسیر اهداف اولیه خود هستند از این رو باید دقت داشت و به ابعادی که منجر به دولت سازی اسلامی می شود را دنبال کنیم تا فرایند به سمت تمدن سازی و تبدیل شدن انقلاب اسلامی به الگویی در جهان پیش برود و این نمی شود مگر اینکه سه قوه با عمل به جهاد تبیین و در جهت امیدآفرینی گام های اساسی، واقعی و محسوس بردارند.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات غزه عنوان کرد: درود خدا بر غزه و مقاومت و ننگ بر آمریکا و اسرائیل کودک کش که 5 برابر بمب اتمی هیروشیما بر سر مردم غزه، بمب ریختند. سازمان ملل کجاست؟ طرفداران نظریه ای که می گفتند دنیای فردا، دنیای گفتمان است نه موشک، کجا هستند؟ امروز باید قدر بازدارندگی نیروهای مسلح خود را پاس داشته و یقین داشته باشیم عملیات طوفان الاقصی روزی رژیم جعلی اسرائیل را محو خواهد کرد و حق بر باطل و خون بر شمشیر پیروز می شود.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در نظم نوین جهان آینده، ایران سرافراز با هدایت آگاهانه رهبر معظم انقلاب خواهد درخشید که وعده و سنت الهی است که زمین از آن مستضعفان جهان است، عنوان کرد: آمریکا نشان داد که قدرت های بزرگ، قانون جنگل را در سازمان های به اصطلاح بین المللی دنبال و اجرا می کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مسئله فساد اخیری که رسانه ای شد، گفت: مردم خواهان برقراری و اجرای سریع عدالت هستند. در ثانی نباید موضوع به این مهمی به یک منازعه سیاسی میان دولت قبلی و دولت فعلی تنزل یابد؛ ثالثا نباید فراموش کرد که گزارش اولیه مردمی موجب کشف این اختلاس بزرگ شد لذا باید به نقش مردم ارج نهیم؛ رابعا باید با شفافیت سامانه ها، دولت الکترونیک، نظارت و برخورد به موقع که البته در دولت فعلی آغاز شده، ریشه فساد در کشور خشکانده شود تا بیش از این سرمایه های نظام به ثمن بخس حراج نرود.

وی در ادامه به موضوع معیشت مردم اشاره کرد و بیان داشت: باید پذیرفت که با تورم نزدیک 45 درصد، سفره های مردم در حال جمع شدن است که همه باید دست به دست هم دهیم تا لایحه بودجه 1403 برای کاهش تورم و برای ملت ایران نوشته شود و نه صرفا برای کارمندان دولت. مردم مطمئن باشند ما در مجلس اجازه گران شدن کالا، خدمات و مایحتاج مردم را نخواهیم داد که مردم دیگر توان تورم جهشی را ندارند و بر اساس قانون، در لایحه بودجه به حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان توجه خواهیم کرد.

اسماعیلی در ادامه به بیان برخی مسائل حوزه انتخابیه خود پرداخت و خطاب به وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و عشایر غیور در گرمی مغان، به دلیل سیل، تگرگ و خشکسالی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. قرار بود امهال وام ها صورت گیرد که نشد، قرار بود هزینه زراعی کشاورزانی که زمین خود را بیمه کردند، پرداخت شود که نشد، تسهیلات ارزان داده شود که نشد؛ هشدار می دهم بانک ها به قانون عمل نمی کنند. روستاها و مرز ما در حال خالی شدن از سکنه است اگر به داد آنها رسیده نشود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور دهید که پروژه های مهم گرمی-بیله سوار و چند پروژه دیگر منطقه فعال شود.

وی همچنین در تذکری خطاب به وزیر ورزش گفت: حال ورزش گرمی خوب نیست که نیاز به دستور ویژه برای تجهیز سالن های ورزشی، حمایت از هیأت های ورزشی  و ساخت زمین و سالن ورزشی 3 هزار نفری است.

اسماعیلی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نیرو خواستار تأمین کسری اعتبار تصفیه خانه یکی از سدهای حوزه انتخابیه شد و گفت: همچنین باید برای تأمین آب شرب گرمی مغان از سدی در منطقه اعتبار تخصیص داده شود؛ آب برای کشاورزان منطقه تأمین شود و شروع ساخت سدهای دیگر در منطقه که در دستور کار است نیز نیاز به دستور عاجل دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل با اشاره به موضوع منطقه آزاد استان اردبیل تأکید کرد: بر اساس ماده یک قانون، حفظ اراضی کشاورزی، تغییر کاربری اراضی و زراعی ممنوع بوده و طبق مصوبه دولت در سال 96، سازمان مناطق آزاد ملزم به حفظ این اراضی است که با این استدلال قانونی و حقوقی، سند تک برگی 1200 هکتاری اراضی ملی و بایر را تقدیم دبیرخانه اراضی ملی کرده ایم و بر این اساس معتقدیم ایجاد منطقه آزاد با توجه به استفاده از گمرک بیله سوار، حق مسلمی گرمی است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما کلیپ نمی سازیم، ما درد مردمی را به دوش می کشیم و فریاد می زنیم که در زمان خود، از جان، جوانی و خون خود گذشتند. ما کلیپ نمی سازیم و اساسا احتیاجی به آن نداریم اما صدای رسای ملت در خانه ملت خواهیم ماند و صدای بازنشستگان در مجلس، کارگران مظلوم، معلمان، معلولان و محرومان باقی خواهیم ماند و درد آنها را فریاد خواهیم زد. ما کلیپ نمی سازیم، اما صدای کارکنان قراردادی، شرکتی و حجمی که صرفا دنبال امنیت شغلی هستند باقی می مانیم. ما کلیپ نمی سازیم، چون مدال افتخار انقلابی بودن در سال آخر مجلس را از لسان ولی امر خود گرفته ایم./