سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری تاکید کرد:

ضرورت نقش آفرینی پایگاه‌های بسیج در ارتقای احساس امنیت شهروندان

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه آموزشی گشت های رضویون، تقویت برنامه های بسیج در بعد پیشگیری های فرهنگی را خواستار شد.

به گزارش اردبیل رسا، جهانگیر جوانمرد سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در جلسه آموزشی گشت های رضویون، با اشاره به ماموریت های متعدد بسیج، پیشگیری را اصل مهم در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دانسته، افزود: شناسایی خاستگاههای جرائم و آسیب ها موضوع مهم در اقدامات پیشگیرانه است که انتظار می رود پایگاههای محلات دراین خصوص نقش آفرینی بیش از پیش داشته باشند.

وی با تشریح ابعاد مختلف پیشگیری اعم از وضعی و انتظامی، قضایی و فرهنگی، پیشگیری های فرهنگی را مقدم و اساس و پایه ابعاد دیگر دانست.

این مقام قضایی که درجمع فرماندهان بسیج سخن می گفت، دربخش دیگری از سخنان خود تقویت گشت های محله محور رضویون را یادآور شده، حضور آن ها در محلات را عاملی اساسی در پیشگیری از جرائم و آسیب ها دانست.

جوانمرد، با اشاره به ضرورت صیانت از حریم امنیت درشاخه های گوناگون و تکلیف ضابطین دراین خصوص، بر تقویت و ارتقای احساس امنیت شهروندان به ویژه امنیت فکری و روانی تاکید کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با اشاره به اقدامات اخیر دادستانی مرکز استان در برخورد با مخلین نظم و امنیت عمومی افزود: دستگاه قضایی استان اردبیل برخورد قاطع با متجاوزین به حقوق مردم را دردستور کار خود قرار داده و هیچ اغماضی دراین مورد وجود ندارد.

جوانمرد از عموم مردم استان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود پیرامون مفاسد و جرائم را از طریق سامانه ارتباط مردمی سجام به دستگاه قضایی اعلام دارند./