مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل:

صنایع شیلات در امنیت غذایی کشور نقش اساسی دارد

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: امروزه حوزه شیلات یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های اقتصادی در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی است.

به گزارش پایگاه خبری اردبیل رسا به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات استان اردبیل، جلسه بررسی مسائل، مشکلات و موانع حوزه شیلات استان اردبیل در دفتر مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل برگزار شد.

در این دیدار عقیل شکری مديركل ديوان محاسبات استان اردبیل با بیان اینکه امروزه حوزه شیلات یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های اقتصادی در تأمین امنیت غذایی، تجارت، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و محرومیت‌زدایی است، اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت‌های مناسبی در زمینه شیلات و صنعت آبزی پروری دارد که نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: توسعه صنایع شیلات و اجرای طرح‌های مرتبط با پرورش آبزیان از نیازهای جدی استان است که با توجه به نیاز بازار داخلی و خارجی و با استفاده از فناوری‌های نوین، باید زمینه بهره‌مندی بیشتر از آن فراهم شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با اشاره به اهمیت امنيت غذايي، ضمن حمايت از توسعه اقتصادي استان و ايجاد اشتغال و افزايش توليد در حوزه شيلات و آبزي پروري، افزود: ديوان محاسبات استان با استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني خود درکنار شیلات استان در جهت رشد تولید و ایجاد اشتغال است.

در ادامه این نشست، اله بخش مديركل شيلات استان ضمن ارائه گزارشي از عملكرد شيلات در سال گذشته و همچنين برنامه‌هاي پيش‌روي اين اداره كل، گفت: امیدواریم اداره كل شيلات استان با همراهي و رهنمودهاي ارشادي ديوان محاسبات بتواند در انجام امورات محوله سازماني و حفظ بيت‌المال سربلند عمل نمايد تا منتج به نتايج مثبت و ارزنده در حوزه توليد و اشتغال استان شود.

وي ديوان محاسبات را بازوي نظارتي قوي و ارزشمند در كشور و استان عنوان كرد و همواره اين نهاد را بعنوان مشاور و راهنماي امين براي دستگاه‌هاي اجرايي برشمرد.

گفتني است در اين ديدار نكاتي پيرامون اهميت صنعت شيلات و آبزي پروري در ايجاد امنيت غذايي و توسعه اقتصادي استان و وضعيت پروژه‌هاي شيلاتي در حال احداث و… مطرح شد./