صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص حاکمیت جریانات جنوبی و نفوذ سامانه بارشی در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی از اواخر وقت سه‌شنبه ۲۲ فروردین تا عصر جمعه ۲۵ فروردین، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اردبیل رسا، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص حاکمیت جریانات جنوبی و نفوذ سامانه بارشی در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان گرمی از اواخر وقت سه‌شنبه ۲۲ فروردین تا عصر جمعه ۲۵ فروردین، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید، بارش باران در بیش‌تر ساعات به‌صورت رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد به‌ویژه کوهپایه‌ها و ارتفاعات و کاهش دمای هوا و بارش برف در ارتفاعات مناطق یادشده انتظار می‌رود.

رخداد گردوخاک، آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون‌شهری، خسارت به سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها، اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل به‌دلیل رخداد باد جانبی، آب‌گرفتگی معابر عمومی در مناطق جنوبی و برخی از مناطق مرکزی استان و سیلابی شدن رودخانه‌ها، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

توقف انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر در برابر باد، اجتناب از توقف در زیر ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، اجتناب از توقف در کنار رودخانه ‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در انجام فعالیت‌های کوهنوردی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

 

انتهای پیام/