صدور هشدار نارنجی هواشناسی در برخی مناطق استان اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و تشدید ناپایداری‌های فصلی و محلی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و عصر در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت از ظهر سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا عصر پنج‌شنبه ۲۵ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش اردبیل رسا، اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی و تشدید ناپایداری‌های فصلی و محلی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و عصر در مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت از ظهر سه‌شنبه ۲۳ خرداد تا عصر پنج‌شنبه ۲۵ خرداد، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر این اساس، رگبار باران (با شدت بیش‌تر در مناطق مرکزی استان اردبیل)، رخداد رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندبادهای موقتی در مناطق یادشده انتظار می‌رود.

آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به‌دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در نواحی کوهستانی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اطلاع‌رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در نواحی مرتفع، اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است./