نماینده خلخال:

صحرایی گزینه مناسب برای وزارت آموزش و پروش است

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: صحرایی برای وزارت آموزش و پروش فردی مناسب بوده و توان اداره کردن این وزارتخانه را دارد.

به گزارش اردبیل رسا، سیدغنی نظری در رابطه با معرفی رضامراد صحرایی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به دیدار مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین با نمایندگان مجلس و تاکید ایشان بر اینکه وزارتخانه‌ها نباید با سرپرست اداره شوند، سعی مجلس شورای اسلامی بر این است تا هرچه سریع‌تر امر ایشان اجابت شود.

وی افزود: هر گزینه پیشنهادی اگر فراتر از حداقل‌های لازم را داشته باشد، باید به او کمک شود تا بتواند با پیاده کردن برنامه‌های خود مشکلات وزارتخانه متبوع خود را از سر راه بردارد. با توجه به سوابق و پیشنیه صحرایی، برای وزارت آموزش و پروش فردی مناسب بوده و توان اداره کردن این وزارتخانه را دارد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل مناسب‌بودن صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش، گفت: تخصص در حوزه تعلیم و تربیت، تجربه در زمینه آموزش و پرورش، سوابق خوب مدیریتی مخصوصا مدیریت دانشگاه فرهنگیان، موضع‌گیری‌های مناسب به نفع معلمان و آگاه بودن نسبت به کمبودها و کاستی‌های فرهنگیان از جمله اصلی‌ترین دلایل مناسب بودن دکتر صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش است.

نظری ادامه داد: البته انتظار داریم در زمان وزارت وی رتبه‌بندی به حد کافی اجرا شود، کارکنان و نیروهای خدماتی را مدنظر قرار گیرند، جذب نیروهای جدید و تعیین تکلیف نیروهایی مانند آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای حق‌التدریسی در دستور‌کار باشد، بحث آموزش ساماندهی شود و همچنین فکری اساسی به حال معلمان حق‌التدریسی شاغل در مدارس غیرانتفاعی شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر نظر قاطبه نمایندگان نسبت به انتخاب صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش مثبت است و ان‌شالله با کمک مجلس و دولت مشکلات این وزارتخانه از سر راه بر می‌داریم./