دریاچه شورابیل ثبت ملی شد

دریاچه شورابیل اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شد.

به گزارش اردبیل رسا، دریاچه شورابیل اردبیل در فهرست آثار ملی ثبت شد و با این تصمیم این دریاچه تبدیل به تنها دریاچه ثبت ملی طبیعی و درون شهری کشور شد.

دریاچه شورابیل از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شمال غربی ایران است که در اردبیل قرار دارد. این دریاچه با امکانات تفریحی و رفاهی مناسب از بهترین جاهای دیدنی است و گردشگران زیادی را در طول سال به سوی خود جلب می‌کند.

مسیر پیاده روی سلامت در دریاچه شورابیل طولانی‌ترین جاده تندرستی در ایران است. این دریاچه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های درون شهری در کشور ما به شمار می‌رود و بازدید از آن در تمام فصل‌های سال برای گردشگران جذابیت دارد.

دریاچه شورابیل از بزرگ‌ترین دریاچه‌های داخل شهری ایران در اردبیل است که وسعت آن به حدود ۱۸۰ هکتار می‌رسد. این دریاچه با امکانات متنوع، از بهترین تفرجگاه‌های شهر اردبیل است و گردشگران زیادی برای لذت بردن از پیاده روی در مسیر سلامت اطراف این دریاچه و گشت‌وگذار در این منطقه در طول سال از دریاچه شورابیل بازدید می‌کنند.

دریاچه شورابیل در گذشته تالابی بزرگ با آب شور در شمال غربی ایران به شمار می‌رفت که در طول سال‌های اخیر میزان قابل‌توجهی از شوری خود را از دست داده است. دسترسی مناسب به دریاچه شورابیل محبوبیت این دریاچه را میان ساکنان اردبیل و مسافران دوچندان می‌کند./