عضو شورای شهر اردبیل:

شهرداری در عوارض پروانه طرح نهضت ملی مسکن، کمک حال مردم باشد

عضو شورای شهر اردبیل گفت: تعرفه شهرداری در عوارض پروانه طرح نهضت ملی مسکن، کمک حال مردم باشد.

به گزارش اردبیل رسا، میرمحمدسیدهاشمی عضو شورای شهر اردبیل در جلسه رسمی شورای شهر در خصوص صدور مجوز عوارض ساختمانی برای نهضت مسکن ملی، اظهار کرد: در حال حاضر طرح نهضت مسکن ملی برای اقشار کم درآمد جامعه جز برنامه های اساسی دولت است، اما متاسفانه در تصمیمات اخیر در بدنه دولت و مجلس تناقضات اساسی در حال اتفاق است.

وی گفت: بایستی سعی کنیم هزینه های نهضت ملی مسکن را روز به روز کاهش دهیم تا اقشار کم درآمد بتوانند از این طرح بهره مند شوند.

سیدهاشمی با بیان اینکه حمایت از تامین مسکن ارزان برای مردم و شهروندان جزیی از وظایف شورا و شهرداری است و در واقع قسمتی از کاهش قیمت مسکن مردم مربوط به شورا و شهرداری است افزود: اقساط وام‌های مسکن هزینه های هنگفت بر قشر کم درامد تحمیل خواهد کرد که در کنار افزایش هزینه‌ی بیمه تامین اجتماعی در صدور پروانه، هزینه‌ی ساخت چندین برابر شده و تجمیع این موارد بر قیمت نهایی مسکن و نهضت ملی تاثیر خواهد داشت که هزینه تمام شده نهضت ملی را قطعاً افزایش میدهد و این امر نتیجه‌ی فشار مضاعف به اقشار کم درآمد خواهد بود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و امور زیربنایی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در سنوات گذشته تفاهم نامه ‌‌ای با شورای مسکن اردبیل منعقد شد که شهرداری و نظام مهندسی ساختمان ۵۰ درصد تخفیف به طرح مسکن ملی بدهند، که پایبندی شهرداری به این مصوبه‌ی حمایتی با اهمیت و ضروری است.

این عضو شورا بیان کرد: شایسته نیست شهرداری اقدام به افزایش هزینه‌ها اقدام کند و نمی‌توانیم قبل از صدور پروانه و تعیین محل تعرفه‌ای تصویب کنیم. خوشبختانه درآمد شهرداری در حال حاضر مناسب است و اجازه ندهیم مردم و اقشار کم درآمد با تصمیم ما دچار فشار مالی مضاعف شود و از توافق تخفیف پنجاه درصدی عدول کنیم.

 

انتهای پیام/