رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبرداد:

شناسایی عوامل انتشار تصاویر غیراخلاقی زنان در اردبیل

رئیس پلیس فتا اردبیل از رصد شبانه روزی فضای مجازی و شناسایی تعدادی از عوامل انتشار تصاویر غیراخلاقی و نامتعارف زنان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: اخیرا تعدادی از افراد سودجو در فضای مجازی اقدام به تولید محتوای هنجارشکنانه در صفحاتی با عناوین مدلینگ، مزون، آنلاین شاپ ها و…  و انتشار تصاویر نیمه برهنه و نامتعارف بدون درنظر گرفتن حریم خصوصی افراد و با انگیزه جذب دنبال کننده و درآمدزایی می کنند.

وی بیان داشت: در این خصوص تیم رصد و پایش فضای مجازی با اهداف پیشگیرانه تشکیل و پس از شناسایی رفتار مجرمانه گردانندگان این صفحات، با هماهنگی مقام قضایی، ابتدا با تذکر تلفنی، سپس دعوت و تذکر جهت حذف محتوای مجرمانه اقدام و در صورت تکرار مجدد با تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی می نمایند.

این مقام مسئول ضمن توصیه به شهروندان عزیز در خصوص استفاده قانونمند و منضبط از فضای مجازی به مجرمین این حوزه و دارندگان مشاغل مرتبط با اخلاقیات اجتماعی در فضای مجازی از قبیل بی حجابی، تن نمایی، مدلینگ مبتذل، پیکرتراشی و غیره، هشدار داد: رصد و اشراف اطلاعاتی بر این فضا توسط پلیس فتا در حال انجام بوده و هرگونه رفتار غیرقانونی و هنجارشکنانه آنان تحت رصد و پس از تشکیل پرونده قضایی، برخورد قانونی با آنان صورت خواهد پذیرفت.

این مقام انتظامي گفت: هموطنان گرانقدر در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی در این بستر در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با تماس از طریق  شماره  تلفن 096380  گزارش نمایند.

 

انتهای پیام/