اسماعیلی:

سیل مغان بیش از 10 هزار میلیارد خسارت وارد کرده است

نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: با توجه به اینکه با اعتبارات شهرستانی و استانی نمی‌توان خسارتی ایجاد شده ناشی از سیل گرمی را جبران کرد، از مسئولان ذیرط به ویژه رئیس جمهور و معاول اول رئیس جمهور می‌خواهم، از اعتبارات ملی برای جبران این خسارت‌ها استفاده شود.

به گزارش اردبیل رسا، ولی اسماعیلی درباره وقوع سیل در اردبیل، گفت: طی یک هفته 2 سیل پی در پی در شهرستان گرمی رخ داد که در اثر آن 7 نفر از همشهریان فوت کردند و 2 نفر نیز مصدوم شدند که باید از این فرصت برای عرض تسلیت به خانواده این عزیزان و مردم حوزه انتخابیه‌ام، استفاده کنم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان اجرایی از نخستین روز وقوع سیل در منطقه حضور داشتند، در تشریح مشکلات موجود، تصریح کرد: در حوزه ماشین آلات سنگین با کمبودهایی روبه رو هستیم، همچنین مشکلاتی نیز در مناطقی که سیل وارد خانه‌های مردم و کوچه‌های روستایی شده وجود دارد که هماهنگی‌هایی برای رفع این مشکل با بنیاد مسکن انجام شده و مقرر است فردا آقای نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن در این منطقه باشد تا دستورات لازم صادر شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه با اعتبارات شهرستانی و استانی نمی‌توان خسارتی ایجاد شده در تجهیزات توسعه‌ای، راه‌ها، ابنیه‌ها، پل‌ها، شالیزار کشاورزان و … را جبران کرد، از مسئولان ذیرط به ویژه رئیس جمهور و معاول اول رئیس جمهور می‌خواهم، کمک ویژه‌ای شود و از اعتبارات ملی برای جبران این خسارت‌ها استفاده شود، در غیر این صورت شاید 10 سال نیز طول بکشد که فقط بتوان پل‌های تخریبی را تعمیر کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بودجه شهرستانی و استانی کفاف تعمیر یک پل ما را نیز نمی‌دهد، ادامه داد: حضور به موقع مسئولان اجرایی، هلال احمر، بنیاد مسکن، سپاه پاسداران و… جای تقدیر و تشکر دارد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از 10 هزار میلیارد تومان خسارت وارد شده است، تصریح کرد: اسکان مردم و گازرسانی انجام و آب شرب مورد نیاز آن‌ها نیز تامین شده است./