امام جمعه اردبیل:

سرانه پایین فضای سبز در شأن اردبیل نیست

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سرانه پایین فضای سبز در استان اردبیل در شأن منطقه خوش آب و هوای ما نیست

به گزارش اردبیل رسا به نقل از مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در مراسم افتتاح بوستان ۶ هکتاری میراشرف اردبیل اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های اصلی در جلب رضایت مردم ایجاد عدالت و توازن در ارائه خدمات شهری است تا همه شهروندان از خدماتی مناسب و شایسته بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: افتتاح این بوستان در مناطق ۱۳ گانه اردبیل نشان از همت شورا و شهرداری در ارائه خدمات مناسب و عادلانه به همه شهروندان است و انتظار می‌رود اهالی این منطقه در نگهداشت آن تلاشی جدی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جذابیت شهرها به وجود چنین بوستان‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری است و باید خود اهالی در صیانت از این فضای فراهم شده، تلاشی جدی و مؤثر انجام دهند.

آیت‌الله عاملی افزود: شهرداری بیش از ۲ هزار کامیون نخاله از این منطقه جمع کرده و به همین میزان خاک مرغوب فراهم کرده تا پارک و بوستانی مناسب در این منطقه برای خانواده‌ها و گروه‌های مختلف فراهم کند تا بخشی از ساعات فراغت خود را در این مکان سپری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شایسته مردم ما نیست که چنین فضاهایی را با زباله و پسماند و یا نخاله به چهره‌ای نازیبا و مکدر تبدیل کنند و ضرورت دارد بر جذابیت شهری و ایجاد فضاهای مناسب تفریحی و توریستی کمک شود.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: آمار پایین سرانه فضای سبز در این استان در شأن مردم ما نیست و باید به تناسب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی ما باید بیشترین فضای سبز و بوستان‌ها را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: آرزو داریم تا کمربند سبز در این شهر اجرایی شده و امکان توسعه و پیشرفت همه‌جانبه با حفظ موازین زیست محیطی فراهم آید.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در کشور عربستان بیش از چهار میلیارد نهال آن هم در دل کویر در حال کاشت و عمل‌آوری است و مسئولان این کشور اعلام کردند، قصد دارند عربستان را به یک شهر رویایی تبدیل کنند که ما نیز باید چنین همتی را برای شهر و دیارمان داشته باشیم تا سالم‌ترین فضا در سایه کاشت درختان فراهم آید.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: کاشتن یک درخت به اندازه یک کارخانه تولید اکسیژن دارای ارزش است و اهمیت درختان در تصفیه هوا و زیبایی محیط بسیار مؤثر و مفید است.

وی گفت: غرور مقدس ما زمانی جلوه‌ای واقعی پیدا می‌کند که شهرها و روستاهایمان با جلوه‌های زیبایی از پیشرفت و توسعه مزین شده باشد و قطعاً مدنیت و عظمت یک شهر به زیبایی‌های پیرامونی آن است تا بتوان بیش از هر زمان دیگر رضایت مردم را فراهم کرد.

آیت‌الله عاملی به تراکم ساخت و ساز به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: شورا و شهرداری باید برنامه‌ریزی کنند تا این ساختمان‌ها به شکل شایسته بازسازی شده و در کنار آن خواسته‌ها و مطالبات ساکنان مناطق ۱۳ گانه به گوش اعضای شورا و شهرداری رسیده و آنها تدبیری مناسب در بهبود وضعیت ساکنان مناطق مختلف فراهم کنند./