رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبرداد:

دستگیری هتاک اینستاگرامی در اردبیل

رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به پخش تصاویر شخصی شاکیه در صفحه اینستاگرام نموده بود ، خبر داد.

 به گزارش اردیبیل رسا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردي ناشناس در شبکه اجتماعي اينستاگرام اقدام به پخش فیلم و تصاویر شخصی دخترم نموده است لذا با توجه به حساسيت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکيل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی بیان داشت: کارشناسان پلیس فتا باتوجه‌ به اظهارات شاکی ، مستندات جمع آوری شده و با بررسی‌های فنی و تخصصی پلیس، عامل این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار گردید.

این مقام مسئول اظهار داشت: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، لب به اعتراف گشود و اعلام نمود با رضایت خود ایشان فیلم و عکس های شخصی وی را انتشار دادم؛ در همين راستا پرونده تکميل و جهت سير مراحل قضايي به دادسراي عمومي و انقلاب استان ارسال گرديد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به شهروندان هشدار داد: برابر ماده 745 قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر نماید، یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

این مقام انتظامي ضمن تاکید بر اینکه هموطنان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند ، توصیه نمود : عموم مردم در صورت مواجهه با این نوع موارد در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با تماس از طریق  شماره  تلفن 096380  گزارش نمایند./