همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان:

درخشش هنرمند اردبیلی در جشنواره همای رحمت

مهدی سلحشورفرد ایوریق در دومین جشنواره شعر ترکی «همای رحمت» برگزیده شد.



مهدی سلحشورفرد ایوریق در دومین جشنواره شعر ترکی «همای رحمت» برگزیده شد

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، اختتامیه دومین جشنواره بین المللی شعر(همای رحمت به زبان ترکی) همزمان با ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، با حضور «حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و شاعران بین المللی و کشوری در روز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ و در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

در ابتدای مراسم «حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی درباره شعرهمای رحمت گفت: شعر همای رحمت نمونه‌ای از شعری است که در تاریخ معاصر ایران مانند آن را نداریم که یک شاعر در دوره حیاتش شعری از آن بدین گسترگی رواج یافته باشد؛ بنابراین وجود شهریار برهانی بودکه اگر شاعر خوب باشد شعر می‌تواند ماندگار شود.

حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم جنبه دیگر شهریار را نقش وی در وحدت ملی دانست و افزود: بیگانگان به هر بهانه‌ای دنبال تفرقه افکنی و دوگانه سازی موقوم هستند، اما شهریار نشان داد که بینش مردم ایران فراتر از اختلاف زبان و فرهنگ یک یگانگی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ایران تمام اقلیت‌های قومی اعم از ترک، فارس، عرب، عجم، لر، بلوچ و آذری کنار هم حضور دارند و این تنوع‌ها مانند تارها، زیباست که کثرت آن‌ها در کنارهم یک وحدت زیبا و دلنشین به نام ایران ایجاد کرده است و شهریار وجودش بیانگر این وحدت است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهریار توانسته به قله‌های وحدت دست یابد، بیان کرد: همچنین این شاعر به اوج درجه عرفانی نایل شده و در دوره معاصر عرفان را با شعر پیوند زده است.

حسن عباسی، دبیر جشنواره همای رحمت دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: تعداد ۶۰۴ اثر شعری به دومین جشنواره بین‌المللی همای رحمت به زبان ترکی از سری برنامه‌های دومین جشنواره سراسری امامت و مهدویت ارسال شده که ۶۰ قطعه شعر از کشور ترکیه، ۱۰ قطعه شعر از کشور آذربایجان، ۱۰ قطعه شعر از کشور عراق، ۱۰ قطعه شعر از آلمان و ۵۱۴ قطعه شعر از ایران است.

عباسی خاطر نشان کرد: در مرحله داوری اولیه ۱۲۴ اثر برگزیده و در مرحله نهایی ۲۰ اثر انتخاب شد که ۱۰ قطعه شعر به عنوان اشعار برگزیده و ۱۰ قطعه شعر عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

در ادامه مراسم یکی از شعرای برگزیده از کشور ترکیه شعر خود را به صورت برخط برای حاضران قرائت کرد و سیدبشیر حسینی شاعر و نویسنده زبان ترکی و برگزیدگان شعر دومین جشنواره همای رحمت نیز به زبان ترکی به شعرخوانی در مدح حضرت علی علیه‌السلام پرداختند.

در پایان مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر ترکی «همای رحمت» از منتخبین با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل شد و شعر مهدی سلحشورفرد ایوریق جزء شعرهای برگزیده این جشنواره بین المللی بود که در این مراسم با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/