مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل؛

داشتن پیست استاندارد از الزامات رشته موتورسواری و اتومبیلرانی است

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل از الزامات رشته موتورسواری و اتومبیلرانی داشتن پیست استاندارد می باشد.

به گزارش اردبیل رسا، اولین دوره مسابقه آفرود سواری بیابانی با مشخص شدن برترین ها به کار خود پایان داد.

در این رقابت ۳۶ آفرود سوار می بایست در مسیر اردبیل ، سردابه و سرعین را با توجه به علائم و نقشه خوانی طی کنند.
مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل که در خط استارت این رالی حصور داشت در گفتگو با روابط عمومی گفت: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی یکی از هیات فعال استان به حساب می آید و علاقه مندان زیادی را هم در رشته های مختلف به خود جذب کرده است.
پهناور خاطر نشان کرد: آفرود سواران خوبی را در استان داریم که در شرایط بحرانی از جمله سیل ، زلزله و حوادث غیرمترقبه توانستند کمک حال مردم باشند.
وی گفت: یکی از الزامات این رشته داشتن یک پیست استاندارد در استان هست که تلاش خواهیم کردبا کمک بخش خصوصی یک پیست مناسب در استان راه اندازی کنیم تا آفرود سواران فعالیت داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان همچنین به کلنگ زنی مقطعی پیست در مجموعه علی دایی اشاره کرد و گفت: چون این پیست بصورت کامل به بهره برداری نرسیده ، در صدد هستیم تا استاندارد و الزامات این پیست از لحاظ فنی ، امنیتی و حقوقی در نظر بگیریم تا این امر محقق شود.
پهناور افزود: جلسه اختصاصی هم که با هیات استان داشتیم با هماهنگی کارشناسان فضایی که مدّنظر هست به طور کامل آماده شده و خانواده ها هم با خیال راحت جوانان خود را برای فعالیت در این رشته ترغیب کنند و این فعالیت به نحو احسن اتفاق بیافتد.
کشاورز رییس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی استان اردبیل گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه باید توانایی کنترل خودروی خود را در شرایط سخت و دشوار ثابت کنند.
کشاورز افزود: همچنین آفرودسواران باید توانایی عبور از موانع مختلفی مانند شن، سنگ و تپه‌های بلند را داشته باشند و این مسابقه به دلیل پیچیدگی و خطرات آن، برای شرکت کنندگان چالش برانگیز و هیجان‌انگیز است.
وی اضافه کرد: در هر دسته، خودروهای مختلفی با قابلیت‌ها و توانایی‌های متفاوت شرکت می‌کنند و برای شرکت در این مسابقات، شرکت کنندگان باید دارای مهارت‌های آفرود سواری و تجربه کافی باشند.
در نهایت، شرکت کنندگانی که توانستند مسیر ۶۵ کیلومتری را با موفقیت به خط پایان برسند و زمان کمتری را برای طی مسیر مصرف کنند، محمد فاتح اول شد ، محسن میرزایی و عرفان غلامین دوم و سوم شدند./