استاندار اردبیل خبرداد:

خسارت ۲ هزارمیلیارد تومانی سیلاب‌ به استان اردبیل

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه طی ۳ ماه سال جاری ۳۱ سیلاب در استان رخ داده، گفت: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل، ۲هزارمیلیارد تومان به ابنیه‌ها و زیرساخت‌ها خسارت وارد شده و خسارات به سایر حوزه‌ها هم در حال برآورد است.

به گزارش اردبیل رسا، سیدحامد عاملی در نشست ستاد مدیریت بحران سیلاب‌های اخیر شمال استان با حضور وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام‌شده، فقط در حوزه ابنیه اعم جاده‌‌ها، منازل مسکونی، مدارس و زیرساخت‌ها همچون آب‌، گاز، برق و مخابرات، ۲هزارمیلیارد تومان خسارت وارد شده و خسارات به سایر حوزه‌ها هم در حال برآورد است.

وی افزود: طی ۳ ماه سال جاری، ۳۱ سیلاب در استان اردبیل رخ داده که بخش عمده آن در شمال استان بوده است و متأسفانه ۷ نفر از عزیزان هم‌استانی در سیلاب‌های هفته گذشته شهرستان‌های گرمی و انگوت فوت کردند که این مسأله بسیار غم‌بار بود.

عاملی تصریح کرد: در سیلاب‌های اخیر استان اردبیل ۵هزار ساختمان نیازمند ترمیم و ۳۱۰ ساختمان نیازمند بازسازی هستند و ۳ مدرسه هم آسیب‌هایی را دیدند و از امروز ساخت، بازسازی و ترمیم منازل مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: از ساعات اولیه سیلاب‌ها، هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی، خدمت‌رسان، بسیج، سپاه و بنیاد علوی، بنیاد احسان و سایر نهادهای مردمی در مناطق سیل‌زده مستقر و ارائه خدمات خود را آغاز کردند و ۱۰۰میلیارد تومان هم که روز جمعه از مرکز کشور به‌دلیل سیلاب‌های استان اردبیل تخصیص و واریز شد، مبلغ بسیار مهمی جهت ارائه خدمات به سیل‌زدگان بود./