مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل:

خرید گندم، بزرگترین خرید تضمینی دولت است

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت در کشور است و عملیات خریدتضمینی گندم از ۱۲ خرداد در ۴۴ مرکز در سطح استان شروع شده است.

علی نوبخت در گفتگو با اردبیل رسا، اظهار کرد: خرید گندم بزرگترین خرید تضمینی دولت در کشور است و عملیات خریدتضمینی گندم از ۱۲ خرداد در ۴۴ مرکز در سطح استان شروع شده است.

وی درادامه افزود: تاکنون بالغ بر ۲۶۰ هزارتن گندم به ارزش ریالی ۳۹۳۶ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده و تا تاریخ ۲۴تیرماه صدرصد و از ۲۴ تیرماه تا ۲۵ مرداد ماه ۷۵ از مطالبات گندمکاران استان به مبلغ ۲۶۹۳ میلیارد تومان واریز شده است.

علی نوبخت همچنین اظهار داشت : عملیات خرید تضمینی گندم در استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های مهم تولید و تامین گندم کشور همواره از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمامی مسئولین استانی در تلاشند تا کشاورزان ز حمت کش هم استانی با کمترین مشکل ، با کیفیت ترین محصول را تولید نمایند و دغدغه ای بابت تحویل محصول خود به مراکز خرید تضمینی نداشته باشند .

نوبخت بیان کرد : آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی علاوه بر آسیب به خاک و محیط زیست، خطر سرایت آتش به جنگل‌ها وزمین‌های کشاورزی مجاور را بیشتر می‌کند .

🔸وی با اشاره به میزان نیاز استان به گندم گفت: نگرانی از این بابت نداریم چرا که میزان نیاز استان در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است .

وی ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم 15 هزارتومان می باشد .

وی درخصوص پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان خاطرنشان کرد: پیرو مصاحبه وزیر محترم جهاد کشاورزی الباقی مطالبات گندمکاران عزیز تا آخر شهریور ماه واریز خواهد شد./