مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل:

جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل برگزار می‌شود

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری استان در آذر امسال خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، فاضل احدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هر سال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مبتکرین، مخترعین و نخبگان برگزار می‌شود که آذر امسال نیز این جشنواره به همراه نمایشگاهی از طرح‌های مخترعین و مبتکرین سراسر استان در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۱۱ قشر علمی مانند بسیج طلاب، بسیج مهندسان، بسیج کشاورزی، بسیج اساتید و دانشجویان و بسیج فرهنگیان در سپاه فعالیت علمی دارند که در این جشنواره برگزیدگان هر قشر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل تصریح کرد: بسیج علمی تفاهم‌نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی، آموزشی و فنی جهت بهره‌گیری از توان و ظرفیت این مراکز منعقد کرده است.

احدی بیان کرد: شبکه گسترده مدیریتی بسیج علمی در کلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت دارد که هدف آن، به‌روز کردن برنامه‌های علمی بسیج در رده‌های مقاومت است.

وی به مراکز رشد اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های زیادی در مراکز رشد استان انجام شده و راه‌اندازی و احیای مراکز رشد نیز در استان اردبیل در دستور کار است.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل افزود: گفتمان‌سازی، استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج برای حمایت از طرح‌های مبتکرین و مخترعین بسیجی در سطح نواحی و تعامل و هم‌افزایی بیشتر و بهتر از اهداف بسیج علمی است.

طرح‌ها و ایده‌های نیازمحور استانی و ملی حمایت جدی می‌شوند

احدی به اهداف جشنواره جهادگران علم و فناوری اشاره کرد و گفت: لزوم توجه به جامعه نخبگان از سوی مسؤولان، ایجاد انگیزه‌های مضاعف برای ارائه هر چه بیش‌تر کارهای علمی و شناسایی دیگر نخبگان استان و معرفی آنان به دستگاه‌ها از جمله اهداف بوده و در این جشنواره سعی می‌شود به تقویت روحیه خودباوری در بین فرهیختگان به‌ویژه جوانان پرداخته و از طرح‌ها و ایده‌های نیازمحور که به مسائل استانی و ملی تبدیل شده است، حمایت جدی می‌کنیم.

وی اظهار کرد: با تمام این موارد و مشکلاتی که در استان با آن به ‌نوعی مواجه هستیم سعی کرده‌ایم با دعوت از نخبگان و چهره‌های علمی برتر به تجزیه و تحلیل معضلات پرداخته تا راهکارهای علمی برای عبور از آن‌ها ارائه شود.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با بیان این‌که جهت هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره تشکیل کمیته‌های تخصصی و شورای علمی جشنواره با حضور مدیران اقشار دانشور بسیج و دبیرخانه جشنواره ذیل معاونت علمی و فناوری سپاه استان نیز شکل گرفته است، افزود: به‌منظور بررسی تخصصی طرح‌ها و ایده‌ها، کمیته علمی و ارزیابی با حضور اساتید دانشگاه، شکل گرفته که وظیفه این کمیته بررسی، داوری و کارشناسی آثار و فهرست فعالیت‌های علمی و پژوهشی نخبگان و اقشار مختلف بسیج خواهد شد.

گفتنی است؛ اهدای گواهی حضور در جشنواره برای تمام آثار ارسالی داوری شده، حمایت‌های مادی و معنوی از ایده‌های برتر جهت تولید محصول آزمایشگاهی، معرفی طرح‌ها و محصولات فناورانه به ارگان‌ها، نهادها و سرمایه‌گذاران، امکان استفاده از مراکز رشد بسیج جهت ساخت یا تکمیل محصول فناورانه از امتیازات شرکت در جشنواره است.

پایان پیام/آ