جاده سرچم اردبیل مسدود شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تلاش راهداران برای احداث کنارگذر جایگزین در محدوده پل تخریب شده در جاده اردبیل - سرچم خبر داد و گفت: احداث این مسیر و برقراری تردد در آن دست کم هفت تا ۱۰ روز زمان لازم دارد.

به گزارش اردبیل رسا، کلیم‌الله وثوقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر بارش شدید و وقوع سیل، در محدوده جاده اردبیل به سرچم یک دهنه پل طاقی سه دهنه به طول هشت متر در محدوده روستای گزور چای به طور کامل تخریب شد.

وی افزود: با توجه به شدت تخریب در حال حاضر این مسیر به طور کامل مسدود است و اما راهداران در حال تلاش برای احداث کنارگذر فرعی و جایگزین این مسیر هستند و احداث این کنار گذر دست کم هفت تا ۱۰ روز زمان خواهد برد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به میزان خسارت وارده در این مسیر گفت: برای اجرای پل جدید در این مسیر مشاور انتخاب می‌شود و عملیات تخریب کامل سازه پل آغاز می‌شود.

وثوقی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود در جاده اردبیل به سرچم، شهروندان و رانندگان عبوری به سمت مرکز کشور و استان‌های دیگر می‌توانند از ۲ مسیر اردبیل – آستارا و اردبیل – بستان‌آباد تردد کنند.

وثوقی هم‌چنین با اشاره به تخریب ابنیه فنی در سایر محورهای ارتباطی استان اردبیل گفت: با توجه به شدت بارش شدید و سیل در اغلب مناطق استان اردبیل، محور فرعی کنگرلو –قوشا در شهرستان مشگین‌شهر هم تخریب شده است و راهداران در تلاش هستند تا طی امروز و فردا مسیر جایگزین در این راه‌ها را احداث کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در سایر مسیرهای ارتباطی استان مشکل تردد وجود ندارد و تردد در همه راه‌های استان جریان دارد.

وی گفت: هنوز برآورد اولیه از میزان خسارت وارد شده به ابنیه فنی راه‌های استان آماده نشده و به محض تکمیل اطلاعات برآورد میزان تخریب اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/