مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل خبرداد:

تلاش برای تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن اردبیل در موعد مقرر

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در بهترین شرایط این واحدها احداث و در موعد مقرر تحویل متقاضیان شود.

به گزارش اردبیل رسا، حامد کیخسروی در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: این متقاضیان در ۲۹ شهر استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد متقاضی بر اساس سه استعلام انجام شده، تعداد ۳۰ هزار و ۳۳۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی تصریح کرد: ما بر اساس تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال و در انتظار بررسی، تخصیص پروژه را به تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۲ نفر انجام دادیم که این تخصیص زمین در شهرهای مختلف و در بهترین فضا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در مورد تشکیل پرونده برای هفت هزار و ۲۶۰ متقاضی در شهرهای مختلف گفت: البته در برخی از شهرها ما هیچ‌گونه متقاضی را به مرحله تشکیل پرونده نرساندیم که عمده پرونده‌های تشکیل شده در شهرهای خلخال، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، جعفرآباد، گرمی، نمین، سرعین و نیر بوده است.

کیخسروی از تخصیص پنج هزار و ۷۶۰ پروژه نهضت ملی مسکن برای متقاضیان خبر داد و افزود: تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان در شهرهای مختلف استان پنج هزار و ۶۷۴ متقاضی بوده که عمدتاً در شهرهای نیر، سرعین، نمین، گیوی، گرمی، جعفرآباد، پارس‌آباد، اصلاندوز و مشگین‌شهر به همراه بیله‌سوار و خلخال واریزی مبلغ را تا ۴۰ میلیون تومان انجام داده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تعداد پروژه‌های تعریف شده برای این متقاضیان پنج هزار و ۸۵۹ واحد و شروع عملیات اجرایی پنج هزار و ۴۴۲ واحد را در شهرهای ۲۹ گانه استان شاهد بودیم که تعدادی از آنها به مرحله قرارداد ساخت و مشارکت مدنی رسیده است.

کیخسروی تعداد واحدهای دارای پروانه ساختمانی را ۲ هزار و ۹۷۵ واحد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد واحدهای اتمام فونداسیون در ۲۹ شهر، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد و تعداد واحدهای اتمام اسکلت و سقف نیز یک‌هزار و ۱۲۳ واحد بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۷۴ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری رسیده و تعداد ۱۰ واحد نیز در مرحله نازک‌کاری است.

کیخسروی بیان کرد: تنها پنج واحد تاکنون به اتمام کارهای پایانی رسیده و تا پایان امسال تلاش بر این است تا بخشی از این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل نظارت فنی و استفاده از مصالح با کیفیت را در این پروژه‌ها بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در بهترین شرایط این واحدها احداث و در موعد مقرر تحویل متقاضیان شود./