مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل خبرداد:

تدوین سند جامع ازدواج در استان اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در نشست ترویج و تسهیل ازدواج استان از تدوین سند جامع ازدواج با همکاری فعالان فرهنگی، پژوهشی و دستگاه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، رضوان باقلاچی عصر امروز در نشست ترویج و تسهیل ازدواج استان اردبیل اظهار کرد: سند جامع ازدواج با همکاری فعالان فرهنگی، پژوهشی و دستگاه‌های مرتبط تدوین می‌شود.

وی افزود: ترویج ازدواج سالیان سال است که از سوی متولیان مختلف پیگیری می‌شود ولی انجام فرهنگ‌سازی مطلوب‌تر در این خصوص ضروری است.

بهبود نسبی وضعیت ازدواج در استان اردبیل

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل ادامه داد: وضعیت ازدواج در استان اردبیل نسبتا بهبود یافته ولی در زمینه طلاق، همچنان وضعیت استان نامناسب است و باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

باقلاچی بیان کرد: برای بهبود وضعیت ازدواج و کاهش طلاق در استان اردبیل لازم است از تجربیات موفق در امر فرهنگ‌سازی که در سایر استان‌ها انجام شده، استفاده شود و اجرای برنامه‌های مشترک بین دستگاهی و سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین نیز می‌تواند در راستای انسجام‌بخشی و هم‌افزایی برای پیشبرد اهداف موثر باشد.

گفتنی است؛ در این نشست برنامه تسهیل ازدواج که از سوی پژوهشگران سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه ازدواج تدوین شده بود، ارائه و حاضران نظرات خود را در خصوص موضوعات و محورهای ارائه‌شده این طرح بیان کردند.

انتهای پیام/آ