کتابدار بخش ناشنوایان و کم‌شنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل خبرداد:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی گفتاردرمانی در کتابخانه مرکزی اردبیل

کتابدار بخش ناشنوایان و کم‌شنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات به اعضای ناشنوا و کم‌شنوا، کارگاه‌های آموزشی گفتاردرمانی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش اردبیل رسا، پریسا شیخ‌باقری شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی برای گروه‌های با معلولیت‌های خاص، بخش ناشنوایان کتابخانه‌های عمومی استان در مهر سال گذشته همزمان با هفته جهانی ناشنوایان در کتابخانه مرکزی اردبیل راه‌اندازی شد.

وی افزود: این بخش از کتابخانه مرکزی در طول یک سال از زمان افتتاح برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس جمله‌سازی، نقاشی، کارگاه آموزشی برای والدین کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، جشن‌های مناسبتی ویژه هفته کتاب، دهه فجر، سالروز تأسیس نهاد، قصه‌گویی به زبان اشاره و بیش از ۳۰۰ برنامه آموزشی دیگر را به‌صورت گروهی و فردی در این بخش اجرا کرده است.

کتابدار بخش ناشنوایان و کم‌شنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل بیان کرد: هم اکنون نیز به‌همت بخش ناشنوایان و کم شنوایان کتابخانه مرکزی اردبیل، کلاس گفتاردرمانی برای اعضای کم‌شنوا در ۱۶ جلسه به مربی‌گری سحر ابش‌وند، کارشناس و مربی گفتاردرمانگر اردبیل، به‌مدت ۲ روز در هفته برگزار می‌شود.

ضعف شنوایی، علت مشکل گفتاری کودکان است

 سحر ابش‌وند، کارشناس و مربی گفتاردرمانگر نیز درباره کودکان ناشنوا تصریح کرد: یکی از علت‌هایی که موجب می‌شود کودکان دچار مشکل گفتاری شوند، ضعف شنوایی آن‌ها است و دانش‌آموزی که مشکل شنوایی دارد، در گفتار هم دچار مشکل خواهد بود.

وی گفت: دانش‌آموزانی که دارای اختلال شنوایی هستند، با تمرین و تکرار بیش‌تر و حضور در کلاس‌های آموزشی می‌توانند تکلم خود را بهبود ببخشند.

 

انتهای پیام/