استاندار اردبیل:

برنامه اقتصادی جامع استان اردبیل با نقشه راه اشتغال‌زایی ۳۰هزار نفری تدوین شد

استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت نامطلوب سرانه درآمد استان و در اولویت بودن بهبود وضعیت اقتصادی، از تدوین برنامه اقتصادی جامع و تخصصی استان اردبیل با نقشه راه اشتغال‌زایی ۳۰هزار نفری خبر داد.

به گزارش اردبیل رسا، سیدحامد عاملی صبح امروز در آیین تجلیل از خادمان و خیّران موکب العباس(ع) اظهار کرد: سرانه درآمد استان اردبیل نصف میانگین کشوری است و مسئله اصلی استان اردبیل بهبود وضعیت اقتصادی بوده که به همین منظور یک برنامه جامع و تخصصی در حوزه اقتصادی استان تدوین شده است.

وی افزود: در برنامه اقتصادی جامع و تخصصی استان اردبیل، نقشه راه اشتغال‌زایی ۳۰هزار نفری با توجه به ظرفیت‌های موجود استان پیش‌بینی شده است و این برنامه توسط معاون رئیس‌جمهور بررسی و تأیید شده و حمایت‌های لازم دولت سیزدهم جهت اجرای آن در دستور کار است.

ارتقای راه‌های استان اردبیل مورد توجه است

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به این‌که استان اردبیل در حوزه راه‌های مواصلاتی مشکلات اساسی داشته و جزو معدود استان‌هایی است که با بزرگراه به پایتخت کشور متصل نشده، برنامه‌ریزی جامعی در این حوزه انجام و در حال اجرا است تا ظرف ۲ تا ۳ سال آینده وضعیت راه‌های مواصلاتی استان که با محرومیت چند دهه‌ای روبه‌رو بوده، بهبود و ارتقا یابد.

عاملی گفت: در تلاش هستیم تا راه‌آهن اردبیل – میانه پس از سالیان طولانی تکمیل و پس از آن نیز با اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل – پارس‌آباد، خط ریلی ایران به کشورهای حوزه قفقاز متصل شود.

بهبود وضعیت اقتصادی استان اردبیل در گرو سرمایه‌گذاری است

وی اظهار کرد: پذیرش مشکلات موجود، اصلاح برخی قوانین و تغییر در برخی روش‌های اجرایی، راه حل مرتفع کردن مشکلات موجود است و باید به این موضوع مهم، نگاه ویژه داشت.

استاندار اردبیل بیان کرد: بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی استان اردبیل در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده و در این میان وظیفه دولت، تسهیل در آغاز فعالیت و فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها و مجموعه‌های صنعتی است.

پایان پیام/