اکران 16 فیلم منتخب جشنواره فیلم فجر در اردبیل

اردبیل اکران 16 فیلم منتخب چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش اردبیل رسا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم آغازین هفتمین دوره اکران استانی جشنواره فیلم فجر در سینما قدس اردبیل اظهار کرد: از امروز و در 2 سانس علاقه‌مندان به هنر هفتم می‌توانند هم در سینما قدس و هم در سینما انقلاب اردبیل تماشاگر 16 فیلم منتخب جشنواره چهلم فجر باشند.

عبدالله بحرالعلومی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سوژه‌ها و محتوای فیلم‌های تولیدی نسبت به گذشته تغییرات محسوسی را پیدا کرد به طوری که عمده کارگردان‌ها سعی کردند تا فیلم‌های فاخر و شایسته‌ای را با محتوای ارزشی تولید کنند.

وی گفت: هر چند برخی‌ها سعی کردند تا تنها به نیت حضور در جشنواره‌های جهانی و برون مرزی تولید آثار کنند اما در کنار آن تولید آثار فاخر سینمایی در 4 دهه گذشته زمینه خوبی را برای تحول و دگرگونی در صنعت سینمای کشور فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیشرو بودن استان اردبیل را در هنر سینما یادآور شد و افزود: هنرمندان بسیاری از این استان در عرصه سینما خوش درخشیدند که هم در بازیگری و هم فیلمنامه‌نویسی حضور این هنرمندان همواره مایه فخر و عزت ما بوده است.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود در سال‌های آینده با محتوای غنی تاریخی، گردشگری و مضامین و ادبیات ارزشمند ایران اسلامی و منطقه تولید آثار فاخری را شاهد باشیم تا در عرصه جهانی و بین‌المللی نیز درخشش این آثار نمودی ارزشمند داشته باشد.

 

انتهای پیام/