اردبیل بار دیگر سفیدپوش شد

مدیرکل هواشناسی استان گفت: سامانه ای که از دیشب وارد استان اردبیل شده و بیشتر مناطق استان را دربرگرفته, موجب بارش برف و باران در اکثر شهرها و نواحی استان شده است.

به گزارش اردبیل رسا، مدیرکل هواشناسی استان گفت: سامانه ای که از دیشب وارد استان اردبیل شده و بیشتر مناطق استان را دربرگرفته, موجب بارش برف و باران در اکثر شهرها و نواحی استان شده است.

سیاوش محمدی افزود: شدت بارش‌ها در مناطق شرقی (نمین) وجنوبی استان (خلخال) بیشتر است. میزان بارش در نمین به ۱۰ سانتیمتر و در خلخال تا ۱۵ – ۲۰ سانتیمتر می‌رسد. این میزان در ارتفاعات بیشتر است و حتی از ۴۰ سانتیمتر هم تجاوز می‌کند.

وی همچنین گفت: فعالیت این سامانه و به تبع آن بارش‌ها تا ظهر یکشنبه در استان ادامه خواهد داشت؛ در مناطق مرکزی از جمله شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و مشگین شهر شاهد بارش پراکنده برف (۵-۱۰ سانتیمتر) خواهیم بود و این در حالی است که بارش‌ها در مناطق شمالی استان به صورت باران مشاهده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: این سامانه بعد از ظهر فردا از استان خارج می شود و طی روزهای آینده تغییر خاصی در وضعیت هوای استان نخواهیم داشت.

وی همچنین گفت: شدت بارش ها به اندازه ای نیست که باعث مسدود شدن جاده ها و راه های مواصلاتی استان شود با این همه احتمال بروز کولاک در گردنه های الماس و صائین وجود دارد پس به هموطنان توصیه می شود امروز و فردا از سفرهای غیر ضرور و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.