مقام عالی قضایی استان اردبیل:

ارائه خدمات قضایی عادلانه و درخور شأن خانواده‌ شهدا از رویکردهای مهم دستگاه قضایی است

معاون وزیر دادگستری و مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، مشاور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در امور ایثارگران، دبیر کارگروه رسیدگی به امور ایثارگران وزارت دادگستری و تعدادی از مشاوران امور ایثارگران وزارتخانه های کشور با رئیس کل دادگستری استان دیدار کردند.

به گزارش اردبیل رسا، به نقل از  اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این دیدار با بیان جایگاه والای استان ولایی و حسینی اردبیل و نثار ۳۴۰۰ شهید والا مقام و ۷۵۰۰ نفر آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس اظهار داشت: خدمت در این استان به خانواده های این ایثارگران عزیز نعمت بسیار بزرگ و ارزشمندی است که نصیب خدمتگزاران شده و باید از این فرصت به نحو احسن در راستای خدمت رسانی مطلوب به آنان استفاده کنیم.

وی در این دیدار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حفظ عزت و کرامت خانواده های معزز ایثارگران اظهار داشت: رویکرد دادگستری استان در قبال خانواده های عزیز ایثارگران همواره مبتنی بر احترام و ارایه خدمات قضایی عادلانه و درخور شأن و جایگاه آنان بوده است و این برنامه راهبردی با بهره مندی از تمام ظرفیت های دستگاه قضایی استان با اهتمام مضاعف انجام می گردد.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی استان در خصوص ارایه خدمت به جامعه ایثارگران اظهار داشت: در راستای اجرای قانون ایثارگران و با اتخاذ برنامه ریزی های مناسب بیش از یک چهارم نیروی انسانی دستگاه قضایی استان اعم از قاضی و کارمند از جامعه ایثارگران جذب شده و متناسب با توانمندی هایشان در پست های سازمانی مهم و حساس به خدمت گرفته شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو در ادامه افزود: در راستای تکریم خانواده های معزز ایثارگران در مناسبت ها و به بهانه های مختلف دیدار های متعددی با خانواده های این عزیزان صورت می گیرد و ضمن استماع مسائل و مشکلات آنان دستورات لازم قضایی برای رفع مشکلات آنان صورت می گیرد.

وی افزود: تسریع در رسیدگی به پرونده های ایثارگران و تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده های حقوقی و کیفری ایثارگران ، اهتمام خاص نسبت به اجرای قوانین اداری نسبت به کارمندان خانواده های ایثارگران از جمله مهم ترین اقدامات دستگاه قضایی استان نسبت به جامعه ایثارگران است.

مقام عالی قضایی استان شناخت وظایف ذاتی و انجام صحیح و کامل آن در دفاع از حق و حقوق قانونی ایثارگران را یک مطالبه جدی دانست که باید مشاوران امور ایثارگران در دستگاه ها و نهادها به جد پی گیر آن باشند.

وی با اشاره به همکاری و هم افزایی مطلوب مایین مجموعه های قضایی و اجرایی استان که موجب کسب موفقیت در شاخص های عملکردی و نیز موجب جلب رضایتمندی و ایجاد امیدواری در بین آحاد مردم می گردد گفت: مصادیق این همکاری در مناسبت ها و موضوعات مختلف به اثبات رسیده و امید است در آینده نیز در امر برگزاری انتخابات پیش رو با بهره مندی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۴ رکن اساسی آن یعنی مشارکت ، رقابت ، امنیت و سلامت موفق عمل نماییم.

در این نشست دکتر مولایی جم معاون وزیر دادگستری و مشاور وزیر در امور ایثارگران و نیز نوری مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان اردبیل از حمایت های معنوی و قضایی حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در پشتیبانی مطلوب و درخور دستگاه قضایی استان از جامعه ایثارگری استان قدردانی کرد./