دیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبرداد:

اجرای کمربند سبز در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با تلاش و همراهی مجموعه‌های صنعتی استان، امسال کمربندی سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل باید راه‌اندازی شود.

به گزارش اردبیل رسا، محمود قلیزاده در گفت‌گو با مهر با اشاره به طرح درختکاری «هر شهید یک درخت» در استان اردبیل اظهار کرد: ما برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دادیم و امیدواریم با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها این برنامه شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به نیت شهدا نهال در مناطق مختلف شهرک‌های صنعتی غرس می‌شود تا به مرور شاهد توسعه فضای سبز و کمربند سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ اصله درخت در اختیار شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته تا زمینه برای غرس و نگهداری این نهال‌ها و عمل‌آوری آنها به شکل مناسب با همکاری سرمایه‌گذاران فراهم آید.

قلیزاده افزود: قطعاً توسعه درختکاری و نهال‌کاری در شهرها و روستاها به ویژه مناطق اطراف اردبیل و نمین مانع از بروز پدیده ریزگردها می‌شود که در اسفندماه فاجعه‌ای را در شهر اردبیل رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا به سرانه مطلوب کشوری در توسعه فضای سبز برسیم و با مشارکت مردم، آسیب‌های ناشی از فقر درخت و فضای سبز را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/